Son Dakika: Asgari ücret belli oldu!
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
2019 yılının ilk asgari ücreti brüt 3,150; net 2,740 TL olarak belirlendi. Bu durumda net 2.279 TL olan asgari ücrete, 461 TL net artış yapılmış oldu.
Asgari ücretin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilen Asgari Ücret Saptama Komisyonu’nun 3. toplantısı sonrasında, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Zeki Çeler asgari ücreti açıklayarak, “Şu an için ulaşabildiğimiz nokta buydu” dedi ve yeni asgari ücretin 1 Şubat itibarıyla geçerli olacağını söyledi. İşçi tarafının belirlediği rakam üzerinde baskın olmaya çalışacağını, elinden geleni yapacağını öteden beridir söylediğini kaydeden Bakan Çeler, “hak yiyen, çalışanına emeğini vermeyen” işverenleri kınadı ve bir işçinin çalışırken aldığı maaşın o ay içerisinde hayatını sürdürmesini sağlayacak şekilde olması gerektiğini ifade etti. Yeni asgari ücretin oy çokluğuyla (işçi kesimi ve devlet kanadının kabulüyle) brüt 3150 TL olarak kabul edildiğini kaydeden Çeler, bunun haftalık 726.92, günlük 145.38 saatlik ise18.17 TL olarak belirlendiğini dile getirdi. Çeler, bunun net olarak yansımasının ise aylık 2740.50, haftalık 632.43, günlük 126.49 ve saatlik de 15.81 TL olacağını ifade etti. (TAK)Benzer haberler
Featured
2026 Nobel Tıp Ödülü sahibini buldu
Tayland'da şiddetli yağışların yol açtığı sellerde can kaybı 31'e yükseldi
Döviz piyasalarında günün son rakamları (5 Ekim 2026)
Yunan basınına göre Güney Kıbrıs'la İsrail'e elektrik hattı projesi için "Muğlaklık" formülü üzerinde duruluyor
Holguin’in Hristodulidis’e sürekli Türk tezlerini ilettiği iddia edildi
Borsa günü yüzde 1,42 değer kazanarak tamamladı
BİR-SEN'den hükümete "Çalışanlara verilen söz ne zaman tutulacak?”
İskele Gençlik Merkezi (İGEM) hizmete açıldı
Oymen'den süt ürünleriyle ilgili şikayetlerin incelemesi çağrısı



