Japonya Merkez Bankası, faizi 30 yılın en yüksek seviyesine çıkardı
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
Japonya Merkez Bankası (BoJ), politika faiz oranını beklentiler dahilinde 25 baz puan artırarak yüzde 0,75'e çıkarırken, bu oran 30 yılın en yüksek seviyesi olarak kayıtlara geçti.
BoJ'dan yapılan açıklamaya göre, oy birliğiyle alınan kararla politika faiz oranı, beklentiler dahilinde 25 baz puan artırılarak yüzde 0,75'e çıktı. Bu oran 30 yılın en yüksek seviyesi olarak kayıtlara geçti.
BOJ'a göre, temel enflasyonun genel olarak yüzde 2'lik fiyat istikrarı hedefi ile uyumlu bir seviyede olacağına dair temel senaryonun gerçekleşme olasılığı arttı. ABD ekonomisi ve ülkenin ticaret politikalarına ilişkin belirsizlikler devam etse de azaldı.
Banka en son faiz artırımını 2025 Ocak döneminde yapmıştı.
Benzer haberler
Dünya
Zelenski'den Rusya'ya karşı 40 günlük operasyon talimatı
Milyonlarca yılın sırrı çözüldü: Dünya’nın ilk kıtalarını asteroitler engellemiş
Tesla’ya bir otopilot davası daha: Texas’taki kazaya çifte soruşturma
Venezuela'daki depremde can kaybı en az 235'e yükseldi
Avrupa artan aşırı hava olayları nedeniyle seyahat için riskli bölge haline geliyor
Japonya'da yaklaşan iki tayfun nedeniyle şiddetli yağış uyarısı yapıldı
Venezuela'daki depremlerde can kaybı 164'e yükseldi
Filipinler'de lise saldırısının şüphelisinin oynadığı iddia edilen video oyun “Gorebox” yasaklandı
Son 24 saatte dünyada 4 büyük deprem oldu



