DÜNYAFeatured

İngiltere’de AstraZeneca Covid-19 aşısının çocuklardaki denemeleri askıya alındı

AstraZeneca’nın çocuklar için geliştirilen Covid-19 aşısının denemeleri “güvenlik kaygıları” nedeniyle askıya alındı.

Oxford Üniversitesi, çocuklar üzerinde yapılan klinik testlerin aşının yetişkinlerde kan pıhtılaşmasına yol açıp açmadığı yönündeki araştırmalar son bulana kadar durdurulduğunu belirtti.

Halihazırda yan etkileri nedeniyle endişe yaratan aşının geliştirilmesine yardımcı olan Oxford Üniversitesi yetkilileri ayrıca “Pediatrik klinik testlerde güvenlik endişesi olmadığının” altını çizerek, sadece kan pıhtılaşması vakalarına ilişkin yetkili kurumun incelemesi hakkında ek bilgi beklediklerini ifade etti.

İngiltere İlaç ve Sağlık Ürünleri Düzenleme Kurumu (MHRA), Oxford Üniversitesi tarafından geliştirilen ve AstraZeneca tarafından üretilip dağıtılan aşı hakkında inceleme başlatmıştı.

Avrupa İlaç Ajans: AstraZeneca aşısı ile kan pıhtılaşması arasındaki bağ hala araştırılıyor

Avrupa İlaç Ajansı (EMA), AstraZeneca’nın koronavirüs aşısı ile “kan pıhtılaşması” vakaları arasında bir bağlantı olup olmadığının hala araştırıldığını açıkladı.

EMA Aşı Stratejisi Başkanı Marco Cavaleri, İtalyan gazetesi Il Messaggero ile yaptığı röportajda, “kan pıhtılaşması vakaları ile aşı arasında bir bağlantı olduğunu söyleyebiliriz.” diye konuşmuştu.

Bu açıklamanın ardından EMA Güvenlik Komitesi tarafından Fransız Haber Ajansı’na gönderilen yazılı yanıtta “Araştırmalar sonuçlanmadı, hala devam ediyor.” denildi.

Bazı Avrupa ülkeleri, bir zamanlar dünyanın büyük bir kısmı için virüsten korunma adına temel önlemlerden biri olması beklenen AstraZeneca’nın Covid-19 aşısının kullanımını, kan pıhtılaşmasına neden olduğu gerekçesiyle durdurmuştu.

Fransa’da AstraZeneca aşısı olduktan sonra ölen kişinin ailesinden suç duyurusu

Bu sırada Fransa’nın Annecy kentinde AstraZeneca’nın aşısını olduktan 11 gün sonra hayatını kaybeden 63 yaşındaki Joal Crochet’in ailesi suç duyurusunda bulundu.

Crochet’in kardeşi Jean-Luc Crochet, kardeşinin 7 Mart’ta aşının ilk dozunu olduktan yarım saat sonra şiddetli eklem ağrısı hissettiğini, ardından solunum sorunu ortaya çıktığını dile getirerek, kardeşinin sağlık durumunun daha sonra ağırlaştığını, 17 Mart’ta hastaneye kaldırıldığını ve 18 Mart’ta yaşamını yitirdiğini söyledi.

EURONEWS

Benzer Haberler

Başa dön tuşu