Yeni Zelanda iki yıl aradan sonra turistlere kapılarını açtı

Voice Kıbrıs Haber
Sıkı Kovid-19 tedbirlerinin uygulandığı Yeni Zelanda’da hükümetin yabancı turistlerin ülkeye girişine yönelik kısıtlamaları kaldırdığı bildirildi.
Küresel salgınından önce her yıl yaklaşık 3 milyon turistin uğrak noktası olan Yeni Zelanda’da turizm, ülkenin yabancı gelirinin yaklaşık yüzde 20’sini oluşturuyor.
Sıkı Kovid-19 tedbirlerinin uygulandığı ve salgınla mücadeledeki başarısı ile bilinen ülkede, turizm 2020 yılının başlarında alınan salgın önlemleri nedeniyle durma noktasına gelmişti.
Hükümetin kısıtlamaları kaldırılması ile turistler bugünden itibaren Yeni Zelanda’ya giriş yapabilecek.
Yeni Zelanda Başbakanı Jacinda Ardern, turistlere yönelik giriş kısıtlamasının kaldırılacağının bildirildiği tarihten itibaren 7 hafta içinde 21 uluslararası uçuş planlandığını ve 90 binin üzerinde turistin bilet rezervasyonu yaptığını belirtti.
Ardern, Yeni Zelanda turizm sektörünün küresel salgından ciddi şekilde etkilendiğini ve toparlanmak için çalışmaları başlattıklarını söyledi.
Turistlere yönelik aşı ve test zorunluluğu ise devam ediyor.
Yeni Zelanda, Avustralyalı turistlere ise kapılarını yaklaşık 3 hafta önce açmıştı.
Benzer haberler
Dünya
Avrupa'da can alan sıcakların nedeni belli oldu"Soğuk leke" her şeyi değiştirdi
Rusya, 2036'ya kadar Ay'da nükleer enerji santrali kurmayı planlıyor
Hollanda'da sıcak hava dalgası sebebiyle 8 bölgede "kırmızı kod" uyarısı verildi
Pekin'in en yüksek gökdelenine küçük uçak çarptı
Almanya'da 40 dereceyi aşması beklenen sıcaklıklar nedeniyle bazı bölgeler için uyarı yayımlandı
Avrupa, son 30 yılda dünya genelinde "en hızlı ısınmanın" yaşandığı bölge oldu
Paris'te aşırı sıcaklar nedeniyle kamusal alanda alkol yasağı başlıyor
Kanada'da yangın söndürme uçağının düşmesi sonucu 3 kişi öldü
Avrupa'da rekor sıcaklıklar can alıyor: Ölü sayısı yüzleri buldu



