"Üçlü zirve bölgesel işbirliği için önemli bir mekanizma"
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
Kıbrıs Cumhuriyeti Başkanı Nikos Anastasiadis, Kıbrıs Cumhuriyeti-Yunanistan-Mısır zirve toplantısının bölgesel işbirliği için önemli bir mekanizma olduğunu ve üç ülkenin geniş bölgede barış, güvenlik ve refahın sağlanmasına yönelik iradesini gösterdiğini söyledi.
Rum haber kaynaklarına göre, Kahire’de bugün gerçekleştirilen Kıbrıs Cumhuriyeti-Yunanistan-Mısır zirvesinin ardından açıklamalarda bulunan Anastasiadis, görüşmede, üç ülkenin işbirliğini geliştirme niyeti çerçevesinde Kahire Bildirisi’ni benimseyerek, bu işbirliğini daha da güçlendirme yöntemlerinin ele alındığını kaydetti. Anastasiadis, konuşmasında, özel sektörün,yatırımların teşvik edilmesi örgütleri arasındaki memorandumun uygulanmasına dair icra programı aracılığıyla, yatırımlara aktif şekilde katılabileceğinden bahsetti. Mısır Cumhurbaşkanı Abdel Fattah El Sisi ise, üç ülke arasındaki yatırımların artırılması ve eğitim ilişkilerinin geliştirilmesi için çabalarını yoğunlaştıracaklarını söyledi. El Sisi, üç ülke liderinin Güneydoğu Akdeniz ile ilgili tüm konulara dair, aralarındaki koordinasyonu teyit ettiklerini belirtti. Üç ülke arasındaki yatırımların vergilendirilmemesine dair imzalanan anlaşmadan memnun olduğunu ifade eden El Sisi, bölgede yeni krizlere yol açan, terör gibi, üç ülke aleyhindeki tüm eylemleri kınadığını dile getirdi. (TAK)Benzer haberler
Featured
Varol "Maliye Bakanlığı hak sahibi kişileri mağdur etti ve hatalı davrandı"
Haldun Taner’in epik şaheseri “Gözlerimi Kaparım Vazifemi Yaparım” oyunu büyük beğeni topladı
Lapta Turizm Festivali başlıyor
Nöbetçi eczaneler (25 Haziran 2026)
Üstel “Yaşlı yaşam merkezi ülke için güzel bir yatırım”
Venezuela'daki depremlerde can kaybı 164'e yükseldi
Güney Kıbrıs'ta, trafik cezalarının tebliğ edilmesi yöntemi konusu mecliste ele alındı
Acapulco kavşağı ile Alevkayası kavşağı arasında kalan yol trafiğe kapatıldı
Öztürkler “Azerbaycan ile ortak projeleri daha da ileriye taşıyacağız”



