TDP MYK: Daha fazla geç kalmadan radikal tedbirler alınmalı

Voice Kıbrıs Haber
Toplumcu Demokrasi Partisi Merkez Yönetim Kurulu, kontrolsüz ve karantinasız açılımla birlikte ülkenin aylar sonra yeniden vakalarla tanıştığını, son günlerde de yerel vakalarda çok ciddi artış yaşanırken, yüzlerce temaslının bulunduğunu belirterek, gelinen aşamada ivedi olarak radikal tedbir alınması çağrısında bulundu.
Hükümetin başta sağlık uzmanları olmak üzere, toplumun geniş kesimleri tarafından yapılan uyarı ve önerilere kulak tıkaması ve alınması gereken tedbirleri zamanında almaması nedeniyle tüm toplumun sağlığının riske atıldığını, ekonomi, turizm ve yükseköğreniminin de yok olma tehlikesiyle baş başa bıraktığı kaydedilen MYK açıklamasında, “UBP-HP hükümeti artık kendine gelerek öncelikleri uğuna toplumu feda etmekten vazgeçmelidir.
Bunun yolu da gereken kararları zamanında almaktan geçmektedir” denildi.
TDP MYK açıklamasında şu ifadelere yer verildi:
“Kontrolsüz ve denetimsiz açılım nedeniyle iş artık kontrolden çıkmış durumdadır. Alınması gereken tedbirler ivedi olarak alınmazsa yarın artık çok geç olabilir.
Bu bağlamda;
Öncelikli olarak sağlık uzmanlarının ve bilim kurulunun önerilerine kulak verilmeli.
22 Eylül’e kadar KKTC vatandaşları hariç ülkeye girişler durdurulmalı.
Gelen vatandaşlara devletin belirleyeceği yerlerde 14 gün karantina uygulanmalı.
Birebir hizmet veren özel eğitim yerleri hariç, okulların açılması en az 15 gün süreyle ertelenmeli.
Ülke genelindeki test sayısı artırılmalı.
Devlet dairelerinde personel sayısı işlerin aksamayacağı şekilde kademelendirilmeli.
Toplu taşımacılıkta denetimler sıklaştırılmalı.
Eğlence yerleri kapatılmalı, toplu etkinlikler ertelenmeli.
İnsanlar gittikleri yerlerde mutlaka kayıt altına alınmalı. Bunun denetimi sıkı şekilde yapılmalı.
Yurttaşlar maske-mesafe-hijyen kurallarına sıkı sıkıya uymalı.
(TAK)
Benzer haberler
Coronavirüs
Güney Kıbrıs'ta da karantina zorunluluğu kaldırıldı
Son iki haftada 58 pozitif vakaya rastlandı
Güney Kıbrıs’ta 19 yaşındaki genç Covid-19 nedeniyle yaşamını yitirdi
"Covid-19'un endemiye dönüştüğüne dair bilimsel çalışmalar var”
Güneyde Covid-19 4 can daha aldı!
Son iki haftada 1 kişi covid-19 nedeniyle hayatını kaybetti
Güneyde 4 kişi daha hayatını kaybetti!
Bir haftada 6 ölüm, bin 281 yeni vaka
Güneyde bir haftada Covid-19 kaynaklı 5 ölüm



