Romanya'da 25 kişi grip nedeniyle hayatını kaybetti
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
Romanya'da bu kış 25 kişinin grip nedeniyle hayatını kaybettiği bildirildi.
Romanya Ulusal Sağlık Enstitüsünden yapılan açıklamaya göre, antigrip aşısı bulunmayan ve A (H1) virüsü taşıyan 25 kişi, bu yılın kış aylarında yaşamını yitirdi. Solunum yolu enfeksiyonu ile hastaneye gidenlerin sayısının 90 bini geçtiği belirtilirken, toplam 268 A (H1) vakası rapor edildi. Romanya Sağlık Bakanı SorinaPintea, bir televizyon kanalında yaptığı açıklamada, "Grip salgınının eşiğindeyiz. Geçen hafta grip teşhisiyle hastanelere gelenlerin sayısı, tahmin edilen sayıyı aştı." ifadesini kullanarak, vatandaşlara kalabalık alanlardan uzak durmaları uyarısında bulundu. Öte yandan Bükreş Okul Müfettişliği sözcüsü Mariana Manea basına yaptığı açıklamada, grip virüsünün tehlikeli bir türü olan A (H1) vakalarındaki artışın ardından okul müdürlerinin gerekirse eğitime ara verebileceği duyurusunu yaptı. (TAK)Benzer haberler
Dünya
Avrupa'da can alan sıcakların nedeni belli oldu"Soğuk leke" her şeyi değiştirdi
Rusya, 2036'ya kadar Ay'da nükleer enerji santrali kurmayı planlıyor
Hollanda'da sıcak hava dalgası sebebiyle 8 bölgede "kırmızı kod" uyarısı verildi
Pekin'in en yüksek gökdelenine küçük uçak çarptı
Almanya'da 40 dereceyi aşması beklenen sıcaklıklar nedeniyle bazı bölgeler için uyarı yayımlandı
Avrupa, son 30 yılda dünya genelinde "en hızlı ısınmanın" yaşandığı bölge oldu
Paris'te aşırı sıcaklar nedeniyle kamusal alanda alkol yasağı başlıyor
Kanada'da yangın söndürme uçağının düşmesi sonucu 3 kişi öldü
Avrupa'da rekor sıcaklıklar can alıyor: Ölü sayısı yüzleri buldu



