“Rengarenk” adlı resim sergisi Ercan Havalimanı’nda açıldı
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
T&T Havalimanı İşletmeciliği’nin Ercan Havalimanı’nda düzenlediği sergiler devam ediyor. Havalimanının bu ayki konuğu sanatçı Suat Arıkan.
Sanat yönetmeni ve eski İstanbul Devlet Opera ve Balesi (İDOB) Müdürü Suat Arıkan’ın 21 eserden oluşan “Rengarenk” isimli resim sergisi, Ercan Havalimanı’nın giden yolcu pasaport sonrasında sanatseverlerle buluştu.
Arıkan, 1974 yılından itibaren resim yaptığını ve Ankara’dan sonra İstanbul’da resim hayatının profesyonelleştirdiğini belirtti. Bir opera sanatçısı olarak 41 yıldır başta Atatürk Kültür Merkezi’nde (AKM) yurt içi ve yurt dışında sayısız temsilde sahne aldığını dile getiren Arıkan, “KKTC’de Ercan Havalimanı’nda ikinci sergimi açmaktan büyük mutluluk duyuyorum.
Gerek malzeme, form, stil, gerekse düşünsel, anlatımsal farklılıklar gösterse de, beni yakından tanıyanlar, eserlerimi görünce benim elimden çıktığını anlarlar. Resimlerimi tek bir akımla açıklamak mümkün değildir. Uzun bir müzik kariyerimin getirdiği birikimle, müzik-resim ilişkisini sorgulamış ve müzikte resmin, resimde müziğin izlerinin peşine düştüm. Bu arayış bana çok yönlü ve renkli bir zenginlik sağlamıştır. Resimler bazen figüratif, bazan soyuttur, ama ‘renk’ hemen hemen her zaman ‘baş roldedir’.
Müzik ve resimle iç içe bir yaşam
Arıkan, müzük ve resimle iç içe olduğunu ifade ederek, “Müziğin dünyası apayrı bir şey. Direkt insanın kalbine işleyen zengini, fakiri, genci, yaşlısı fark etmeden her insana hitap eden bir şey. Resmin ise serüveni bambaşka. O da çok özgür bir dünya. Birinde fırçalar, renkler kullanıyorsunuz, diğerinde sesleri kullanıyorsunuz. Her ikisinin de ortak yönleri var. Ben resim yapan biri olarak müzik hayatımdan çok beslendim, yararlandım. Resimlerimin içinde müziğin renkleri, lirizmi var. Kişisel yaşamımda da Gioacchino Rossini'yi, Wolfgang Amadeus Mozart’ı çok severim. Bütün bu renkli müzikler beni etkilemiş olacak ki resimlerimde farklı renkler olarak dışa vuruyor."
2022’den beridir KKTC’de yaşadığını ve İstanbul’dan sonra ikinci atölyesinin Girne olduğunu ifade etti. Arıkan’ın havalimanındaki sergisi 31 Ocak 2025’e kadar açık kalacak.
Müzik ve resimle iç içe bir yaşam
Arıkan, müzük ve resimle iç içe olduğunu ifade ederek, “Müziğin dünyası apayrı bir şey. Direkt insanın kalbine işleyen zengini, fakiri, genci, yaşlısı fark etmeden her insana hitap eden bir şey. Resmin ise serüveni bambaşka. O da çok özgür bir dünya. Birinde fırçalar, renkler kullanıyorsunuz, diğerinde sesleri kullanıyorsunuz. Her ikisinin de ortak yönleri var. Ben resim yapan biri olarak müzik hayatımdan çok beslendim, yararlandım. Resimlerimin içinde müziğin renkleri, lirizmi var. Kişisel yaşamımda da Gioacchino Rossini'yi, Wolfgang Amadeus Mozart’ı çok severim. Bütün bu renkli müzikler beni etkilemiş olacak ki resimlerimde farklı renkler olarak dışa vuruyor."
2022’den beridir KKTC’de yaşadığını ve İstanbul’dan sonra ikinci atölyesinin Girne olduğunu ifade etti. Arıkan’ın havalimanındaki sergisi 31 Ocak 2025’e kadar açık kalacak. Benzer haberler
Featured
Avrupa artan aşırı hava olayları nedeniyle seyahat için riskli bölge haline geliyor
Japonya'da yaklaşan iki tayfun nedeniyle şiddetli yağış uyarısı yapıldı
Sakallı "Yasa tasarısının hayat bulması için sürecin yakın takipçisi olacağız"
Döviz piyasalarında günün son rakamları (25 Haziran 2026)
Üstel UBP Parti Meclisi toplantısının ardından belediye başkan adaylarını açıkladı
Yemin eden 175 polis ile 25 itfaiye memuru, PGM kadrosuna dahil oldu
Kaspersky, yeni siber saldırı kampanyası tespit etti
“BRTK (Değişiklik) Yasa Tasarısı” ile “Kamu Görevlileri (Değişiklik) Yasa Tasarısı” Genel Kurul’a sevk edildi
Kişi “CTP, güçlü ve istikrarlı bir hükümet kurmaya hazırdır”



