Narenciye üretiminde su tasarrufu ve verim artışı için proje başlatıldı

Voice Kıbrıs Haber
Narenciye üretiminde suyun daha verimli kullanılması, verim artışı ve sürdürülebilirliğin sağlanması amacıyla bilimsel proje başlatıldı.
Tarımsal Araştırma Enstitüsü’ne bağlı Güzelyurt İstasyonu bünyesinde yürütülecek “Yüzey Altı Damla ve Yüzey Üstü Sulama Yöntemlerinin Karşılaştırılması” projesi, 2026 Mayıs ayı itibarıyla uygulamaya konuldu.
Tarım ve Doğal Kaynaklar Bakanlığından yapılan açıklamaya göre, projenin finansmanı TC Lefkoşa Büyükelçiliği Kalkınma ve Ekonomik İş Birliği Ofisi tarafından sağlanıyor. Çalışmada Tarımsal Araştırma Enstitüsü, Tarım Dairesi, Türkiye Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü ile Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi iş birliği yapıyor.
Valensiya portakal parsellerinde yürütülecek proje kapsamında, “yüzey altı damla sulama” yöntemi ile akıllı toprak nem sensörleri kullanılacak. Çalışmada ayrıca uzaktan algılama teknolojilerinden yararlanılacak. Projeyle, daha az su kullanılarak daha yüksek verim elde edilmesi ve ülke tarımsal ihracatında önemli yeri bulunan narenciye sektöründe su kaynaklarının daha etkin kullanılması amaçlanıyor.
Proje kapsamında farklı sulama yöntemlerinin su tüketimi, verimlilik ve üretim üzerindeki etkileri bilimsel verilerle değerlendirilecek.
Benzer haberler
Featured
KTTB tıp ve diş hekimliği uzmanlık belgelerini onaylamama kararı aldı
Aytan Tosun,yağlı direkten bayrağı almayı başardı
Medya Başarı ve Teşvik Ödülleri açıklandı
Avustralya, sosyal medya yaş sınırını ihlal eden platformlara cezayı iki katına çıkarıyor
Tam Demokrasi Platformu, Gürlek’i KKTC Temsilcisi olarak atadı
Holguin Avrupa Birliği’ni hızlandırılmış süreçte bir tren gibi görüyor
Meclis yarın toplanacak: Gündemde 10 yasa tasarısı, 3 rapor, 3 karar tasarısı ve 1 yasa önerisi var
İskele Festivali'nde bu akşam Geleneksel Kostüm Defilesi ve "Bay ve Bayan Festival Güzeli Seçimi" yapılacak
Yeşilçam'ın usta ismi son yolculuğuna uğurlanıyor



