Kuzeyden güneye 6,1 milyon Euro değerinde ticaret yapıldı

Voice Kıbrıs Haber
Kıbrıs Rum Maliye Bakanı Konstantinos Petridis 2021’de KKTC’den Güney Kıbrıs’a Yeşil Hat Tüzüğü aracılığıyla 6,1 milyon Euro değerinde ticaret yapıldığını açıkladı.
Fileleftheros’a göre, Petridis, Ekologlar Milletvekili Aleksandra Attalidu’nun Yeşil Hat Tüzüğü üzerinden KKTC-Güney Kıbrıs geçiş noktalarından emtia geçişleriyle ilgili sorusuna cevaben sunduğu veriler, 2021 yılında KKTC’den Güney’e yüzde 31 artışla 6,1 milyon Euro değerinde emtia ihraç edildi.
Üçüncü ülke menşeli ürünlerin KKTC’den Güney Kıbrıs’a Yeşil Hat Tüzüğü’ne uygun şekilde geçirilebileceğini kaydeden Petridis, ürünün yetkili mercilerce denetlenerek geçişine izin verildiğini belirtti.
Petridis, kapılardan geçiş yapan kişilerin beraberlerinde şahsî kullanım için en fazla 260 Euro’luk ticari mal geçirebileceğini kaydetti.
Kıbrıs Rum Gümrüğü tarafından el konulan emtianın gümrük birimleri tarafından imha edildiği belirtildi.
Benzer haberler
Featured
III. Acapulco Sanat Çalıştayı başladı
Güney Kıbrıs’ta her 10 kişiden 4’ü maddi açıdan zorlanıyor
Ercan “Taksiler için sarı plaka uygulaması hayata geçirilmeli”
Chevron yetkilisi Basil Allam "Afrodit" yatağı ile ilgili açıklama yaptı
“Anılarla Yaseminli Lefkoşa” etkinliği Büyük Han’da gerçekleştirildi
Trump'tan "İran uygun davranmazsa gerekeni yaparım" uyarısı
Gürhan “Siber güvenlik geleceğin değil bugünün meselesi, önlem almalıyız”
Gürkut “İddialar doğruysa, ülke tarihinin en büyük kişisel veri ihlallerinden biriyle karşı karşıyayız”
Özgül Orhon için kan aranıyor!



