KTTB'den açılma günlerinde risk grubundaki kişiler için uyarı!
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği Koruyucu Hekimlik ve Halk Sağlığı Sorumlusu Dr. Emre Y. Vudalı yazılı açıklama yaparak Covid-19 önlemlerinin gevşetilmesiyle risk grubundaki kişileri korumaya devam etmemiz gerektiğini vurguladı.
Açıklama şu şekilde: "Tüm dünyada olduğu gibi COVID-19 hastalığı bizi de etkilemiştir. 4 Mayıs tarihi itibari ile alınan toplumsal önlemlerin bir kısmı gevşetilmiştir. Gevşetme kararı alınan bu günlerde, risk grubundaki kişileri korumaya devam etmemiz gereklidir. Risk grubundaki kişilerin işe başlatılması durumunda ‘home office’ yani evden çalışma sağlanmalı veya uygulanamıyor ise idari izin verilmelidir. Risk grubundaki kişileri etkin bir aşı veya tedavi bulunana kadar korumaya devam etmemiz önemlidir. COVID-19 enfeksiyonu ile ilgili şimdiye kadar edinilen bilgiler, bazı insanların daha fazla hastalanma ve ciddi semptomlar geliştirme riski altında olduğunu göstermiştir. Bu nedenle ne kadar zor da olsa risk grubundaki sevdiklerimiz ile aramıza fiziksel mesafe (2 metre) koymamız gerekiyor. Ancak bu stresli ve izole dönemde onları yalnız bırakmayalım, telefon veya görüntülü konuşma ile sevdiklerimiz ile iletişimde kalalım. Hastalıktan En Çok Etkilenen Kişiler (Risk grubu):- 60 yaş üstü olanlar
- Ciddi kronik tıbbi rahatsızlıkları olan insanlar:
- Kalp hastalığı
- Hipertansiyon
- Diyabet
- Kronik solunum yolu hastalığı
- Kanser
- Obezite"
Benzer haberler
Coronavirüs
Güney Kıbrıs'ta da karantina zorunluluğu kaldırıldı
Son iki haftada 58 pozitif vakaya rastlandı
Güney Kıbrıs’ta 19 yaşındaki genç Covid-19 nedeniyle yaşamını yitirdi
"Covid-19'un endemiye dönüştüğüne dair bilimsel çalışmalar var”
Güneyde Covid-19 4 can daha aldı!
Son iki haftada 1 kişi covid-19 nedeniyle hayatını kaybetti
Güneyde 4 kişi daha hayatını kaybetti!
Bir haftada 6 ölüm, bin 281 yeni vaka
Güneyde bir haftada Covid-19 kaynaklı 5 ölüm



