KKTC'den Türkiye'ye giden eşyaya AB standartlarında vergi uygulanacak

Voice Kıbrıs Haber
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nden (KKTC) yolcu beraberinde veya posta ve hızlı kargo taşımacılığı yoluyla Türkiye'ye giden eşyadan Avrupa Birliği (AB) üyesi ülkelere uygulanan yüzde 30 tek ve maktu vergisi alınacak.
"Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nden Doğrudan Gelen Eşya İçin Tek ve Maktu Vergi Belirlenmesine İlişkin Cumhurbaşkanı Kararı" TC Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
TC Ticaret Bakanlığından edinilen bilgiye göre, yolcu beraberinde veya posta ve hızlı kargo taşımacılığı yoluyla KKTC'den doğrudan giden ancak ticari mahiyette olmayan vergiye tabi eşyanın ithalatında, AB üyesi ülkelere uygulanan tek ve maktu vergi oranı uygulanacak.
KKTC'den Türkiye'ye doğrudan giden eşya için daha önce yüzde 60 tek ve maktu vergi tahsil ediliyordu.
Kararla, bu ülkeden gelen eşyadan AB ülkelerinden gelen eşya için uygulanan yüzde 30 tek ve maktu vergisi alınacak.
Benzer haberler
Featured
Meclis Genel Kurul'u genel seçimlerin 6 Aralık'ta yerel seçimlerle birlikte yapılmasını onayladı
Lefkoşa -Girne ana yolunda kaza: Motosikletteki yolcu yaralandı!
DSÖ "Gazze'de tam anlamıyla işleyen bir hastane kalmadı"
Erken genel seçimin tarihi kesinleşti
2026 Nobel Edebiyat Ödülü sahibini buldu
Döviz piyasalarında günün son rakamları (8 Ekim 2026)
Ali Uyanır için kan aranıyor
ABD'li milyarder Bezos, Ay’da kalıcı üs kurmayı planladıklarını açıkladı
Trump "Ara seçimlere kadar İran'a saldırı düzenlemeyeceğiz"



