KKTC’deki iklim istasyonu altıya yükseltildi
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
Tarım ve Doğal Kaynaklar Bakanlığı, “KKTC’de Bazı Önemli Tarım Ürünlerinde Majör Hastalık ve Zararlıların Erken Uyarı Sistemleri” projesi kapsamında, ülkedeki iklim istasyon sayısının altıya yükseltildiğini bildirdi.
Bakanlık, istasyonların; bağ, patates, zeytin ve tahıl üretim alanlarının bulunduğu farklı bölgelerde hizmet vererek, hastalık ve zararlı risklerinin erken tespit edilmesine katkı sağladığını kaydetti.
Tarım ve Doğal Kaynaklar Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, bakanlığa bağlı Tarımsal Araştırma Enstitüsü tarafından yürütülen “KKTC’de Bazı Önemli Tarım Ürünlerinde Majör Hastalık ve Zararlıların Erken Uyarı Sistemleri” projesi kapsamındaki çalışmalar sürüyor.
Proje çerçevesinde bakanlık tarafından temin edilen iki yeni iklim istasyonunun kurulumu tamamlanarak, toplam istasyon sayısı altıya yükseltildi.
İstasyonlardan elde edilen veriler ile arazide gerçekleştirilen birebir gözlemlerle bir araya getirilerek analiz ediliyor. Bu kapsamda, üretim alanlarında oluşabilecek riskler önceden belirlenerek, erken ve etkin mücadele programlarının uygulanması hedefleniyor.
Açıklamada, Ocak ayından itibaren 9 bin 500 kayıtlı üreticiye SMS yoluyla bilgilendirme yapılmaya başladığı da belirtildi.
Yapılan risk analizleri doğrultusunda üreticilere, hastalık ve zararlılarla mücadelede doğru zamanlama ve yöntemler konusunda uyarılar gönderiliyor. Böylece üreticilerin bilinçli ve zamanında müdahale etmesi sağlanarak verim kayıplarının ve gereksiz ilaçlamalar önüne geçilmesi ile çevre ye daha duyarlı bir üretim yapılması amaçlanıyor.
Tarım ve Doğal Kaynaklar Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, bakanlığa bağlı Tarımsal Araştırma Enstitüsü tarafından yürütülen “KKTC’de Bazı Önemli Tarım Ürünlerinde Majör Hastalık ve Zararlıların Erken Uyarı Sistemleri” projesi kapsamındaki çalışmalar sürüyor.
Proje çerçevesinde bakanlık tarafından temin edilen iki yeni iklim istasyonunun kurulumu tamamlanarak, toplam istasyon sayısı altıya yükseltildi.
İstasyonlardan elde edilen veriler ile arazide gerçekleştirilen birebir gözlemlerle bir araya getirilerek analiz ediliyor. Bu kapsamda, üretim alanlarında oluşabilecek riskler önceden belirlenerek, erken ve etkin mücadele programlarının uygulanması hedefleniyor.
Açıklamada, Ocak ayından itibaren 9 bin 500 kayıtlı üreticiye SMS yoluyla bilgilendirme yapılmaya başladığı da belirtildi.
Yapılan risk analizleri doğrultusunda üreticilere, hastalık ve zararlılarla mücadelede doğru zamanlama ve yöntemler konusunda uyarılar gönderiliyor. Böylece üreticilerin bilinçli ve zamanında müdahale etmesi sağlanarak verim kayıplarının ve gereksiz ilaçlamalar önüne geçilmesi ile çevre ye daha duyarlı bir üretim yapılması amaçlanıyor. Benzer haberler
Featured
Yolsuzlukla yargılanan Netanyahu'nun ifade verme işlemi 98'inci duruşmada tamamlandı
Fransa'da Ebola vakası görüldü
İngiltere'deki hastane ihmallerinde 500'den fazla bebek ve anne hayatını kaybetti veya zarar gördü
Döviz piyasalarında günün son rakamları (24 Haziran 2026)
Gazimağusa'da beş yılda 600'ü aşkın köpek kısırlaştırıldı
Borsa günü yüzde 1,43 değer kaybederek tamamladı
U20 Türkiye Şampiyonası’nın ikinci gününde atletlerimiz güzel sonuçlara imza attı
Ekinci "Veri sızıntıları devletin siber güvenliğini sorgulatıyor"
Yıldırım Köyü çöplüğünde rehabilitasyon çalışmaları başlatıldı



