Kıbrıs Rum Enerji Bakanlığı açıkladı "Çalışmalar başarıyla tamamlandı"

Voice Kıbrıs Haber
Rum Enerji Bakanlığı, bugün bir açıklama yaparak, Güney Kıbrıs’ın tek yanlı ilan ettiği “Münhasır Ekonomik Bölgesi”ndeki 10’uncu parselde yer alan “Glafkos-2” yatağındaki değerlendirme sondajı çalışmalarının “başarıyla ve güvenli bir şekilde tamamlandığını” duyurdu.
Rum haber kaynaklarına göre, Enerji Bakanlığı yaptığı açıklamada, üretim testlerini de içeren sondaj çalışmalarının ExxonMobil Exploration and Production Cyprus (Offshore) Limited ile Qatar Petroleum International Upstream LLC konsorsiyumu tarafından gerçekleştirildiğini belirtti.
Bakanlık açıklamasında sondajın, yüksek kalite özelliklerine sahip doğal gaz rezervuarının varlığını gösterdiğini, konsorsiyumun; rezervuarın nitelik ve niceliğini belirlemek amacıyla toplanan verileri ayrıntılı bir şekilde inceleyeceğini ifade etti.
Açıklamada, 20 Aralık 2021’de başlayan değerlendirme sondaj çalışmalarının, dün akşam geç saatlerde sondaj noktasından ayrılan sondaj gemisi “Stena Forth” tarafından yürütüldüğü de hatırlatıldı.
Benzer haberler
Featured
Avrupa'da can alan sıcakların nedeni belli oldu"Soğuk leke" her şeyi değiştirdi
Rusya, 2036'ya kadar Ay'da nükleer enerji santrali kurmayı planlıyor
Dolar, yen karşısında 40 yılın en yüksek seviyesini gördü!
Hollanda'da sıcak hava dalgası sebebiyle 8 bölgede "kırmızı kod" uyarısı verildi
Savaşan "Güçlü ve sürdürülebilir bir sağlık sistemi için çalışmalar kararlılıkla sürdürülecek"
Döviz piyasalarında günün son rakamları (26 Haziran 2026)
Pekin'in en yüksek gökdelenine küçük uçak çarptı
TDP "Böbrek nakli hastalarının ilaç temininde risk oluşmamalı"
“Yarım Kalan Bir Tuvalden – II” sergisinden elde edilen gelir Çocuk Onkoloji Servisi’ne bağışlandı



