Kıbrıs Haber
Kıbrıs
English News
Dolar
Euro
Sterlin
SON DAKİKA
Belçika'da kayıtlara geçen en büyük orman yangını bazı bölgelerde kontrol altına alındı Disney, yeni "X-Men" kadrosunu duyurdu MasterChef şampiyonu Eren Kaşıkçı'nın ani ölüm nedeni belli oldu Endonezya'da 7,7 büyüklüğündeki depremde ölü sayısı yükseldi Sadıkoğlu "Altınova köyü, denizden gelen fırtınadan çok zarar gördü" Güney Kıbrıs ile Suriye arasında yeni deniz altı fiberoptik kablo bağlantısı 7’nci Babutsa Kültür ve Sanat Festivali Mustafa Cecelli konseriyle sona erecek Güney Kıbrıs’taki bazı bölgelerde şiddetli yağışın etkili oldu Geçiş kapılarında 2026’nın ilk yarısında Kıbrıslı Rumların geçişleri arttı, Türklerin ise azaldı Erhürman "İşler daha fazla çığırından çıkmadan belirtmeyi yükümlülük addediyorum" Arıklı "YDP yarın yapılacak meclis toplantısına katılmayacak" İskele'de şiddetli fırtına ve yağış etkili oldu Hawaii'yi kasırga vurdu: 1 kişi hayatını kaybetti, 60 binden fazla hane elektriksiz kaldı LTB, Kemal Şemiler Caddesi’nde kanalizasyon çalışmalarına başlıyor Cumhurbaşkanı Erhürman, Kıbrıs Türk Üniversite Öğrencileri Kongresi’nde konuştu "Gençlik gelecek değil, bugündür" Meclis yarın “Toplum Güvenliği” gündemiyle olağanüstü toplanacak 5. Uluslararası Güzelyurt Sanat Buluşması Sergisi açıldı Venezuela'da 131 mahkûm serbest bırakıldı Gazze'de sağlık hizmetleri durma riskiyle karşı karşıya İtfaiye merdiveni yetişmeyince 11. kattan kurtarma sepetine atlayarak kurtuldu Belçika'da kayıtlara geçen en büyük orman yangını bazı bölgelerde kontrol altına alındı Disney, yeni "X-Men" kadrosunu duyurdu MasterChef şampiyonu Eren Kaşıkçı'nın ani ölüm nedeni belli oldu Endonezya'da 7,7 büyüklüğündeki depremde ölü sayısı yükseldi Sadıkoğlu "Altınova köyü, denizden gelen fırtınadan çok zarar gördü" Güney Kıbrıs ile Suriye arasında yeni deniz altı fiberoptik kablo bağlantısı 7’nci Babutsa Kültür ve Sanat Festivali Mustafa Cecelli konseriyle sona erecek Güney Kıbrıs’taki bazı bölgelerde şiddetli yağışın etkili oldu Geçiş kapılarında 2026’nın ilk yarısında Kıbrıslı Rumların geçişleri arttı, Türklerin ise azaldı Erhürman "İşler daha fazla çığırından çıkmadan belirtmeyi yükümlülük addediyorum" Arıklı "YDP yarın yapılacak meclis toplantısına katılmayacak" İskele'de şiddetli fırtına ve yağış etkili oldu Hawaii'yi kasırga vurdu: 1 kişi hayatını kaybetti, 60 binden fazla hane elektriksiz kaldı LTB, Kemal Şemiler Caddesi’nde kanalizasyon çalışmalarına başlıyor Cumhurbaşkanı Erhürman, Kıbrıs Türk Üniversite Öğrencileri Kongresi’nde konuştu "Gençlik gelecek değil, bugündür" Meclis yarın “Toplum Güvenliği” gündemiyle olağanüstü toplanacak 5. Uluslararası Güzelyurt Sanat Buluşması Sergisi açıldı Venezuela'da 131 mahkûm serbest bırakıldı Gazze'de sağlık hizmetleri durma riskiyle karşı karşıya İtfaiye merdiveni yetişmeyince 11. kattan kurtarma sepetine atlayarak kurtuldu
Dolar
Euro
Sterlin

Kan damarlarının erken yaşlanmasına neden oluyor!

Paylaş
Facebook X LinkedIn Google News
Kan damarlarının erken yaşlanmasına neden oluyor!
Reklam

Ergenlikten genç yetişkinlik yıllarına kadar alkol tüketiminin kardiyovasküler hastalıkların habercisi olan arter sertleşmeye neden olduğu belirlendi.

Avrupa Kardiyoloji Derneğinin 2021 kongresinde sunulan çalışmaya göre, genç yaşlarda tüketilen alkolün kan damarlarının erken yaşlanmasına neden olduğu sonucuna ulaşıldı.

Çalışmanın yazarı Hugo Walford, yoğun alkol kullanımının damarların yaşlanmasında kademeli artışa neden olduğunu belirterek, tüketilen alkol miktarı arttıkça arteriyel sertleşmenin de artacağını ifade etti.

Genç yaşlarda alkol tüketiminin kalp sağlığı konusundaki etkileri hakkında herhangi bir ilişkinin açıklanmadığı araştırmada, alkol tüketiminin damar sağlığı üzerinde doğrudan etkisi olduğu tespitine yer verildi.

Araştırmada, damarların doğal olarak zamanla elastik yapısını yitirerek daha sert hale geldiği ve sertleşen damarların kalp rahatsızlıkları ve felç gibi hastalık risklerini artırdığı ifade edildi.

Önceki araştırmalar, tütün ve alkol kullanımı gibi bazı alışkanlıkların damar sertleşme sürecini hızlandırabileceğini göstermişti.

Söz konusu araştırmada, ergenlik döneminden genç yetişkinlik dönemine kadar olan; yani 17-24 yaş aralığındaki hassas dönemde yoğun alkol kullanımının damar sertleşmesine etkileri üzerinde duruldu.

Araştırma, 17-24 yaş arasındaki 1655 katılımcının, farklı seviyelerde alkol ve tütün kullanımına göre kategorize edilerek gerçekleştirildi.

(AA)

Benzer haberler

Sağlık
Nöbetçi eczaneler (16 Ağustos 2026) 16 Ağu 2026 09:50 Kediden kuduz geçer mi? 15 Ağu 2026 19:09 Nöbetçi eczaneler (15 Ağustos 2026) 15 Ağu 2026 14:24 Nöbetçi eczaneler (14 Ağustos 2026) 14 Ağu 2026 17:33 Nöbetçi eczaneler (13 Ağustos 2026) 13 Ağu 2026 13:58 DSÖ "Ebola salgını tarihin en ölümcülü olma yolunda" 13 Ağu 2026 09:47 Nöbetçi eczaneler (12 Ağustos 2026) 12 Ağu 2026 17:26 Ebola salgınında can kaybı 2 bini aştı: Virüs aylarca fark edilmeden yayıldı 12 Ağu 2026 08:45 Araştırma: Dövme mürekkeplerinde bakteri tehlikesi var 11 Ağu 2026 21:42