Japonya yapay meteor yağmuru için uzaya uydu gönderdi
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
Japonya, yapay meteor yağmuru için uzaya üzerinde yedi adet mikro uydu bulunan roket fırlatılan ilk ülke oldu.
Japonya'nın başkenti Tokyo'dan fırlatılan bu mikro uydular, Dünya'nın atmosferine girmesiyle birlikte, içindeki parıldayan minik küreleri serbest bırakacak. Böylece küreler daha sonra meteor yağmuru efekti yaratacak. Japonya Havacılık Araştırma Ajansı (JAXA) sözcüsü Nobuyoshi Fujimoto, Japonya'nın bu konuda bir ilk olduğunu belirterek, yedi uydunun ilkinin başarıyla yörüngeye girdiğini, diğer altısının durumunu öğrenmek için ise sinyal beklediklerini söyledi. Yetkililer, yapay meteor yağmurunun 2020 yılının başlarında Hiroşima'da gerçekleştirilmesinin planlandığını belirtti. Mikro uyduların üretim aşamasında yer alan şirket ALE'nin sözcüsü ise yapay meteor yağmuru sırasında kayan yıldızların farklı renklerde olmasının sağlanabileceğini söyledi. Bunun yanı sıra şirket, meteor stoklarının kolayca muhafaza edileceğini ve bu sayede dünyanın herhangi bir yerinde 20 — 30 kere gösteri yapabileceğini belirtti. Proje için ne kadar harcandığına ilişkin ise bir açıklama yapılmadı. (Sputnik)Benzer haberler
Dünya
Avrupa artan aşırı hava olayları nedeniyle seyahat için riskli bölge haline geliyor
Japonya'da yaklaşan iki tayfun nedeniyle şiddetli yağış uyarısı yapıldı
Venezuela'daki depremlerde can kaybı 164'e yükseldi
Filipinler'de lise saldırısının şüphelisinin oynadığı iddia edilen video oyun “Gorebox” yasaklandı
Son 24 saatte dünyada 4 büyük deprem oldu
Bağırış çağırış kavga ettiler: ABD Senatosu'nda İran oturumu
Venezuela'daki depremlerde 32 kişi öldü, 700'den fazla kişi yaralandı
Filipinler'de okul saldırısı sonrası şiddet içerikli video oyununa yasak
Avrupa'da tarihi sıcak dalgası: Fransa, İngiltere ve İspanya'da rekor sıcaklıklar kaydedildi



