"Hiç acelemiz yoktur, ne gün uygunsa o gün gereken açılımlar yapılacak"
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
Başbakan Ersin Tatar, Türk Ajansı Kıbrıs’a (T.A.K) açıklamalarda bulundu.
Kısmi sokağa çıkma yasağının kaldırılması ve sektörlerin kademeli olarak açılması tartışmalarına da değinen Tatar, “Önce sağlık, sonra ekonomi dedik. Hiç acelemiz yoktur. Ne gün uygunsa o gün gereken açılımlar yapılacak. Tüm kurullarımızın, sektörlerimizin, uzmanların görüşlerini dinleyecek, dünyaya kulak verecek konuyu Bakanlar Kurulu’muzda değerlendireceğiz. Okullarsa çok yoğun olarak bulunulan yerler. Okulların açılması en son gündeme gelecektir” şeklinde konuştu. “HİÇ ACELEMİZ YOK. ÖNCE SAĞLIK, SONRA EKONOMİ” “17 Nisan’dan sonra bazı yerler açılmaya başlanacak mı?” sorusuna yönelikse Tatar, şunları söyledi: “Hiç acelemiz yoktur. Önce sağlık, sonra ekonomi dedik. Tüm kurullarımızın, sektörlerimizin, uzmanların görüşlerini dinleyecek, dünyaya kulak verecek konuyu Bakanlar Kurulumuzda değerlendireceğiz. Daha önce de bazı programlarda ifade ettiğim üzere düşük yoğunlukta ve Covid-19’un gerektirdiği tedbirlerle çalışılması şartı ile bazı dairelerimizi açmak istiyoruz. Restoranlardan ve halkımızın belirli bir bölümünden yine Covid-19’la mücadelemize olumsuz etki yapmayacak şekilde paket servislerine başlanması yönünde talep vardır. İnşaat sektörü ve ona paralel çalışan yerlerin faaliyete geçmesi için Müteahhitler Birliği ve iş insanlarımızla görüştük ancak esas olan sağlıktır. Ne gün uygunsa o gün gereken açılımlar yapılacaktır. 30 Nisan’dan sonrasıyla ve eğitime başlama tarihiyle ilgili soru soru üzerine Başbakan Tatar, “Okullar çok yoğun olarak bulunulan yerlerdir. Dolayısı ise okulların açılması en son gündeme gelecektir” dedi Tatar, şunları da kaydetti: “Eğitim Bakanlığımız uzaktan eğitim konusunda öğretmenlerimizin de özverisi ile bir çaba ortaya koymuştur ama tabii ki yüz yüze eğitimdeki kaybın giderilmesi mutlaka gerekecektir. Peki bu ne zaman ve nasıl olacak? Bu da yine salgın tehdidinin aşılmasına bağlıdır. Ancak kimse merak etmesin, Başbakan olarak herkesin hakkını almasına gösterdiğim hassasiyet kadar öğrencilerimizin de eğitim olarak hak ettikleri hizmeti almaları için üzerimize düşeni mutlaka yerine getireceğimiz konusunda gereken tavrı ortaya koyacağım. İnanıyorum ki öğretmenlerimiz, Bakanlığımız da çocuklarımızın bir kayıp yaşamasını asla istemezler.” (TAK)Benzer haberler
Coronavirüs
Güney Kıbrıs'ta da karantina zorunluluğu kaldırıldı
Son iki haftada 58 pozitif vakaya rastlandı
Güney Kıbrıs’ta 19 yaşındaki genç Covid-19 nedeniyle yaşamını yitirdi
"Covid-19'un endemiye dönüştüğüne dair bilimsel çalışmalar var”
Güneyde Covid-19 4 can daha aldı!
Son iki haftada 1 kişi covid-19 nedeniyle hayatını kaybetti
Güneyde 4 kişi daha hayatını kaybetti!
Bir haftada 6 ölüm, bin 281 yeni vaka
Güneyde bir haftada Covid-19 kaynaklı 5 ölüm



