Hekimler Sendikası’ndan 28 Nisan “Sağlıkçıya Şiddete Hayır Günü” mesajı

Voice Kıbrıs Haber
Kıbrıs Türk Hekimler Sendikası, "28 Nisan Sağlıkçıya Şiddete Hayır Günü" dolayısıyla mesaj yayımlayarak, sağlık çalışanlarına yönelik şiddetin günden günde artıyor olduğuna dikkat çekti. Sendika Başkanı Özlem Gürkut tarafından yapılan açıklamada, ülkede kamusal sağlık hizmetlerine olan talebin artmasına karşılık hizmetlerin aynı oranda artırılamadığı ve arz-talep dengesinin bozulduğu savunularak, tetkikler için uzun bekleme listeleri, uzman, yatak, personel, cihaz ve ilaç eksiklikleri gibi hizmetleri etkileyen sıkıntılara dikkat çekildi. Bunun yanında toplumun demografik yapısının değişmesi ve izlenen politikalardaki sorunlar nedeniyle toplum içerisinde ve sağlık çalışanlarına yönelik şiddetin de artmakta olduğunu savunulan açıklamada, sağlıktaki eksikliklerin şiddeti tetiklediği ve buna ilişkin kişilerin karşılarında bulabildikleri ilk muhatap olan sağlık çalışanlarına tepki gösterdiği ifade edildi. Açıklamada, şunlar kaydedildi: “Toplumda yaratılan şiddet kültürü ile mücadele, sağlıkta şiddet yasasının derhal çıkartılması, kamu hastanelerinde sağlık hizmetine ulaşımın önündeki eksiklik ve engellerin aşılması, güvenlik hizmetlerinin en başta hastalar ve sağlık çalışanları için yeterli hale getirilmesi hayati önem arz etmektedir. Hasta ve hekimin aynı takımın oyuncuları olduğu, şiddetsiz, kendi toplumumuzun ihtiyaçlarına tam olarak cevap verebilen, çağdaş, adil ve ulaşılabilir sağlık hizmetlerine ulaşmak için mücadelemiz sürecektir.”
Benzer haberler
Featured
Yolsuzlukla yargılanan Netanyahu'nun ifade verme işlemi 98'inci duruşmada tamamlandı
Fransa'da Ebola vakası görüldü
İngiltere'deki hastane ihmallerinde 500'den fazla bebek ve anne hayatını kaybetti veya zarar gördü
Döviz piyasalarında günün son rakamları (24 Haziran 2026)
Gazimağusa'da beş yılda 600'ü aşkın köpek kısırlaştırıldı
Borsa günü yüzde 1,43 değer kaybederek tamamladı
U20 Türkiye Şampiyonası’nın ikinci gününde atletlerimiz güzel sonuçlara imza attı
Ekinci "Veri sızıntıları devletin siber güvenliğini sorgulatıyor"
Yıldırım Köyü çöplüğünde rehabilitasyon çalışmaları başlatıldı



