Güvenli internet kullanım eğitimi 40 okulda 4 bin öğrenciye verildi
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
Milli Eğitim Bakanlığı ile Telsim işbirliğinde 2024-2025 eğitim yılında 4 bin 112 öğrenciye güvenli internet eğitimi verildi.
Telsim’den verilen bilgiye göre 15 yıl önce başlayan eğitimler, Bilgisayar Mühendisleri Odası’nın desteğiyle veriliyor.
Eğitimlerde çocukları çevrim içi risklere karşı daha donanımlı hale getirmenin amaçlandığı kaydedildi.
2024-2025 eğitim yılında 40 okulda eğitim verildiği kaydedilen açıklamada, bugüne kadar eğitimi 50 bini aşkın öğrencinin tamamladığı belirtildi.
Eğitimlerde şifre güvenliği, sosyal ağlarda kimlik hırsızlığı, virüsler, solucanlar, casus yazılımlar, sosyal medya kullanımı konusunda dikkat edilmesi gereken hususlar, kişisel verilerin ve özel hayata ilişkin bilgilerin korunması hakkında bilgi ve uyarılarda bulunuluyor.
-Tüz
Telsim Genel Müdürü Sefer Tüz, “Bugünün çocukları, teknolojinin içine doğan ilk nesil çocukları. Bilgiye erişimleri her zamankinden daha kolay, ancak aynı zamanda dijital dünyada karşı karşıya kalabilecekleri riskler de giderek artıyor” dedi.
Tüz, Bilgisayar Mühendisleri Odası’nın gönüllü desteğinin projenin en kıymetli yapı taşlarından biri olduğunu kaydetti.
Telsim IT & VAS’tan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı ve aynı zamanda da Bilgisayar Mühendisleri Odası Başkanı Togan Çakmak, “Günümüz dünyasında çocuklarımız, çok erken yaşta dijital araçlarla tanışıyor. Bizim görevimiz, onlara sadece teknolojiyi sunmak değil, aynı zamanda bu teknolojiyi nasıl bilinçli, güvenli ve etik bir şekilde kullanacaklarını da öğretmektir.” dedi.
Çakmak, öğrencilere dijital ortamda karşılaşabilecekleri tehlikeleri tanımayı, kendilerini korumayı ve sorumlu bir dijital birey olmayı aktardıklarını söyledi.
2024-2025 eğitim yılında 40 okulda eğitim verildiği kaydedilen açıklamada, bugüne kadar eğitimi 50 bini aşkın öğrencinin tamamladığı belirtildi.
Eğitimlerde şifre güvenliği, sosyal ağlarda kimlik hırsızlığı, virüsler, solucanlar, casus yazılımlar, sosyal medya kullanımı konusunda dikkat edilmesi gereken hususlar, kişisel verilerin ve özel hayata ilişkin bilgilerin korunması hakkında bilgi ve uyarılarda bulunuluyor.
-Tüz
Telsim Genel Müdürü Sefer Tüz, “Bugünün çocukları, teknolojinin içine doğan ilk nesil çocukları. Bilgiye erişimleri her zamankinden daha kolay, ancak aynı zamanda dijital dünyada karşı karşıya kalabilecekleri riskler de giderek artıyor” dedi.
Tüz, Bilgisayar Mühendisleri Odası’nın gönüllü desteğinin projenin en kıymetli yapı taşlarından biri olduğunu kaydetti.
Telsim IT & VAS’tan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı ve aynı zamanda da Bilgisayar Mühendisleri Odası Başkanı Togan Çakmak, “Günümüz dünyasında çocuklarımız, çok erken yaşta dijital araçlarla tanışıyor. Bizim görevimiz, onlara sadece teknolojiyi sunmak değil, aynı zamanda bu teknolojiyi nasıl bilinçli, güvenli ve etik bir şekilde kullanacaklarını da öğretmektir.” dedi.
Çakmak, öğrencilere dijital ortamda karşılaşabilecekleri tehlikeleri tanımayı, kendilerini korumayı ve sorumlu bir dijital birey olmayı aktardıklarını söyledi. Benzer haberler
Featured
Sekiz STÖ’den ortak açıklama “Atatürk Öğretmen Akademisi ticari ve belirsiz bir yapıya dönüştürülemez”
III. Acapulco Sanat Çalıştayı başladı
Güney Kıbrıs’ta her 10 kişiden 4’ü maddi açıdan zorlanıyor
Ercan “Taksiler için sarı plaka uygulaması hayata geçirilmeli”
Chevron yetkilisi Basil Allam "Afrodit" yatağı ile ilgili açıklama yaptı
“Anılarla Yaseminli Lefkoşa” etkinliği Büyük Han’da gerçekleştirildi
Trump'tan "İran uygun davranmazsa gerekeni yaparım" uyarısı
Gürhan “Siber güvenlik geleceğin değil bugünün meselesi, önlem almalıyız”
Gürkut “İddialar doğruysa, ülke tarihinin en büyük kişisel veri ihlallerinden biriyle karşı karşıyayız”



