Güney’de grip vakalarında artış yaşanıyor

Voice Kıbrıs Haber
Kıbrıs Rum Tıbbi ve Halk Sağlığı Hizmetleri Dairesi Müdürü Elizabeth Constantinou, başta grip olmak üzere enfeksiyon vakalarında artış olduğunu ve devlet hastanelerine 39 başvurunun yapıldığını belirtirken, şu anda COVID vakalarında ise bir düşüş olduğunu kaydetti. Constantinou, "Genel olarak solunum yolu enfeksiyonlarından kaynaklanan başvurularda bir artış yaşadık. Vakaların çoğu gripti, ardından COVID vakaları geliyor ve RSV en son sırada yer alıyor" dedi ve bunun bekledikleri bir tablo olduğunu belirtti. Nüfusun %11,24'ünün grip aşısı olduğunu ve 100 binin üzerinde grip aşısı yapıldığını söyleyen Constantinou, COVID vakalarıyla ilgili olaraksa, şu anda bir durgunluk olduğuna işaret etti. COVID VAKALARI DÜŞÜŞTE 5-11 Şubat haftasında COVID vakalarıyla ilgili olarak pozitiflik oranında ve vaka sayısında bir düşüş daha yaşandığını ve vaka sayısı 809'a, pozitiflik oranı ise %0.9'a gerilediğini belirten Constantinou, buna bağlı olarak hastanelere ve yoğun bakım ünitelerine yapılan başvurularda da azalma olduğunu söyledi. (Kaynak KHA)
Benzer haberler
Featured
Avrupa'da can alan sıcakların nedeni belli oldu"Soğuk leke" her şeyi değiştirdi
Rusya, 2036'ya kadar Ay'da nükleer enerji santrali kurmayı planlıyor
Dolar, yen karşısında 40 yılın en yüksek seviyesini gördü!
Hollanda'da sıcak hava dalgası sebebiyle 8 bölgede "kırmızı kod" uyarısı verildi
Savaşan "Güçlü ve sürdürülebilir bir sağlık sistemi için çalışmalar kararlılıkla sürdürülecek"
Döviz piyasalarında günün son rakamları (26 Haziran 2026)
Pekin'in en yüksek gökdelenine küçük uçak çarptı
TDP "Böbrek nakli hastalarının ilaç temininde risk oluşmamalı"
“Yarım Kalan Bir Tuvalden – II” sergisinden elde edilen gelir Çocuk Onkoloji Servisi’ne bağışlandı



