Güneyde çalışanlar Avrupa’dakilerden 2 yıl fazla çalışıp yüzde 40 daha az emekli maaşı alıyor

Voice Kıbrıs Haber
Avrupa İstatistik Birimi Eurostat’ın hazırladığı raporda, Rumların Avrupa ortalamasına göre 2 yıl daha fazla çalıştığını ancak uygulanan emeklilik sistemi ve sapmalar sebebiyle çok daha az emeklilik maaşı aldıkları bildirildi.
Haravgi’nin, “İki Yıl Fazla Çalışıyoruz Ama Açlık Maaşı Alıyoruz” başlığıyla manşete çektiği habere göre, Avrupa İstatistik Birimi’nin raporu 2024 verilerine dayandırıldı.
Buna göre Güney Kıbrıs’taki 15 yaş ve üzeri kişilerin beklenen ortalama çalışma hayatı süresinin 39 yıl olduğunu, bu sürenin AB ortalamasından 22 ay fazla olduğu ortaya çıktı.
Buna karşılık AB üyesi devletler arasında Güney Kıbrıs’ta, emekli olduktan sonra çalışmaya devam eden kişi oranı çok yüksek. Yani Güney Kıbrıs’ta emeklilikten sonra çalışma hayatına devam edenlerin oranı yüzde 29,2 iken bu alanda Avrupa ortalaması yüzde 13. Rum tarafında emekliler AB ortalamasından yaklaşık yüzde 40 daha az emekli maaşı alıyor.
Benzer haberler
Featured
Meloni "Trump ile olan tartışmayı körüklemek niyetinde değilim"
DSÖ açıkladı "Kongo’daki Ebola salgını yayılmaya devam ediyor"
Londra'da aşırı sıcak hava ve yağış raylı ulaşımı felç etti
Şenkul'un Facebook ve Messenger hesapları kapatıldı!
Döviz piyasalarında günün son rakamları (23 Haziran 2026)
KKTC'li genç atletler U20 Türkiye Şampiyonası'nın ilk gününde önemli başarılar elde etti
Türkiye ve AB, Orta Koridor'da iş birliği imkanlarını değerlendirdi
TDP’den Lefke’deki HIV vakalarına ilişkin çağrı "Süreç bilimsel ve şeffaf yönetilmeli"
Girne Asker Hastanesi sigortalı KKTC vatandaşlarına sağlık hizmetine başladı



