Kıbrıs Haber
Kıbrıs
English News
Dolar
Euro
Sterlin
SON DAKİKA
Mackenzie sahil bölgesindeki kaçak ve çarpık yapılaşmaya çekidüzen vermek için master plan hazırlandı 5G sürecinde ek sözleşmeler imzalandı Larnaka üzerinde uçan Yunan F-16'lar endişeye neden oldu AJet'ten KKTC uçuşlarında yüzde 30 indirim Sağlık Bakanlığı markette saldırıya uğrayan kadının sağlık durumuna ilişkin açıklama yaptı CTP ile TAM Parti heyetleri bir araya geldi GSI projesinde bir sonraki adıma geçildi Petrol fiyatları güne yüzde 0,98 artarak başladı ALES sonuçları açıklandı Bağımsızlık Yolu'ndan CTP’nin Meclisin olağanüstü toplanması çağrısına destek Aral Moral "Yasanın güncellenmesi elzemdir" 18. Geleneksel Baraka Kültür-Sanat-Bilim Yaz Kampı gerçekleştirildi Özkurt “Frekansın daha yüksek kapasiteli diğer uydulara aktarılması planlanıyor” Borsa güne yüzde 0,16 değer kazanarak başladı İncirli "Öngörülebilir ve kurallı bir ekonomik yapıyı hep birlikte kuracağız" ABD'de siber güvenlikte yeni dönem: Özel şirketlere hack yetkisi verildi Yılmaz, YDP’nin Hukuk Komitesi toplantısına katılacağını açıkladı Şenkul "Sırf birileri şahsıma muhalefet yapacak diye işin içine emekçileri katması kabul edilemez" Küresel piyasalar enflasyon iyimserliği ile Orta Doğu belirsizliği arasında ilerliyor Yolcu uçağında motor pervanesi koptu Mackenzie sahil bölgesindeki kaçak ve çarpık yapılaşmaya çekidüzen vermek için master plan hazırlandı 5G sürecinde ek sözleşmeler imzalandı Larnaka üzerinde uçan Yunan F-16'lar endişeye neden oldu AJet'ten KKTC uçuşlarında yüzde 30 indirim Sağlık Bakanlığı markette saldırıya uğrayan kadının sağlık durumuna ilişkin açıklama yaptı CTP ile TAM Parti heyetleri bir araya geldi GSI projesinde bir sonraki adıma geçildi Petrol fiyatları güne yüzde 0,98 artarak başladı ALES sonuçları açıklandı Bağımsızlık Yolu'ndan CTP’nin Meclisin olağanüstü toplanması çağrısına destek Aral Moral "Yasanın güncellenmesi elzemdir" 18. Geleneksel Baraka Kültür-Sanat-Bilim Yaz Kampı gerçekleştirildi Özkurt “Frekansın daha yüksek kapasiteli diğer uydulara aktarılması planlanıyor” Borsa güne yüzde 0,16 değer kazanarak başladı İncirli "Öngörülebilir ve kurallı bir ekonomik yapıyı hep birlikte kuracağız" ABD'de siber güvenlikte yeni dönem: Özel şirketlere hack yetkisi verildi Yılmaz, YDP’nin Hukuk Komitesi toplantısına katılacağını açıkladı Şenkul "Sırf birileri şahsıma muhalefet yapacak diye işin içine emekçileri katması kabul edilemez" Küresel piyasalar enflasyon iyimserliği ile Orta Doğu belirsizliği arasında ilerliyor Yolcu uçağında motor pervanesi koptu
Dolar
Euro
Sterlin

Günde içilen 4 fincan kahve kilo alımını önleyebilir

Paylaş
Facebook X LinkedIn Google News
Günde içilen 4 fincan kahve kilo alımını önleyebilir
Reklam

Fareler üzerinde yapılan bir çalışma, günde içilen dört fincan kahvenin, bazı gıdalarla alınan yağın vücuttaki birikiminin önüne geçebileceğini ortaya koydu.

Daily Mail'in haberine göre, ABD'de Illinois Üniversitesinde görevli araştırmacılar, fareler üzerinde yaptıkları çalışmada, kafeinin, vücudun kanda aşırı yağ üretimini durdurduğunu ve yağ hücrelerinin normalden daha az depolanmasını sağladığını belirledi. Sonuçları "The Journal of Function Foods" dergisinde yayımlanan çalışmada, bir grup fare, her gün dört fincan kahveye eşdeğer kafein tüketti, dört hafta boyunca yağ ve şeker oranı yüksek karbonhidrat ağırlıklı beslendi. Araştırmacılar farelere, Latin Amerika'da yaygın bir bitkisel içecek olan, fitokimyasallar, flavonoidler ile amino asitler içeren mate çayı verdi. Mate çayının, 30 ve 300 miligram arasında (ortalama 95 miligram) kafein içeren bir fincan demlenmiş kahve ile karşılaştırıldığında, porsiyon başına yaklaşık 65 ila 130 miligram kafein içerdiği kaydedildi. Hayvanlara ayrıca etkilerini karşılaştırmak için sentetik kafein ve kahveden elde edilen kafein de verildi. Mate çayındaki kafeinin kahvedeki kafein ile benzer etkiye sahip olduğunu ve kaynağı ne olursa olsun, kafeinin, lipidlerin (yağ moleküllerinin) birikimini yüzde 20 ila 41 azalttığını tespit eden araştırmacılar, kafein tüketen farelerin vücutlarında yağ miktarının, tüketmeyenlerle karşılaştırıldığında "önemli ölçüde" farklı olduğunu gözlemledi. Çalışmanın sonunda, kafein tüketen farelerin, tüketmeyenlerden yüzde 16 daha az kilo aldığı ve vücutlarında yüzde 22 daha az yağ depoladığı görüldü. Kafein verilen farelerde "Fasn" geninin yaklaşık yüzde 31 ila 39 daha az aktif olduğu, bunun daha az şekerin yağa dönüştüğü anlamına geldiği aktarılan çalışmada, bu farelerde "Lpl" geninin de yaklaşık yüzde 51 ila 69 daha az aktif olduğu, bunun da oluşan yağ miktarını azalttığı tespit edildi. Çalışmanın lideri Elvira Gonzalez de Mejia, "Bulgular göz önüne alındığında, mate çayı ve kafein, obezite karşıtı unsurlar olarak kabul edilebilir." değerlendirmesinde bulundu. Gonzalez de Mejia, "Mate çayından ya da diğer kaynaklardan kafein tüketimi, yüksek yağ, yüksek şeker içeren beslenmenin vücut yapısı üzerindeki olumsuz etkisini hem yağ dokusu hem de karaciğerdeki bazı enzimlerin modülasyonu nedeniyle hafifletti." diye konuştu. (AA)

Benzer haberler

Sağlık
Nöbetçi eczaneler (13 Ağustos 2026) 13 Ağu 2026 13:58 DSÖ "Ebola salgını tarihin en ölümcülü olma yolunda" 13 Ağu 2026 09:47 Nöbetçi eczaneler (12 Ağustos 2026) 12 Ağu 2026 17:26 Ebola salgınında can kaybı 2 bini aştı: Virüs aylarca fark edilmeden yayıldı 12 Ağu 2026 08:45 Araştırma: Dövme mürekkeplerinde bakteri tehlikesi var 11 Ağu 2026 21:42 Nöbetçi eczaneler (11 Ağustos 2026) 11 Ağu 2026 17:12 Nöbetçi eczaneler (10 Ağustos 2026) 10 Ağu 2026 15:51 Yaz sıcaklarında kalp sağlığı için su tüketimi önemli 10 Ağu 2026 13:56 Nöbetçi eczaneler (9 Ağustos 2026) 9 Ağu 2026 09:19