Kıbrıs Haber
Kıbrıs
English News
Dolar
Euro
Sterlin
SON DAKİKA
Yayıncıların yüzüne bakmadığı roman Netflix'de zirveye yerleşti ABD, Texas'ta meydana gelen kazanın ardından tüm Apache helikopter eğitim uçuşlarını askıya aldı EasyJet'in Fransa'daki kabin çalışanları greve gitti Fransa'da aşırı sıcak ve yangınlar sürerken, Macron'un tatil fotoğrafı siyasetçilerin tepkisini çekti Ünlü hastane, hastalarına ilaçları drone ile ulaştıracak Trump'ın sağ kolu aniden istifa etti: "Hazırlıksız yakalandı, kimseyi bulamıyor" Kudüs'te yaz ortasında alışılmadık yağışlar sele neden oldu Erhürman "Üzülmek yetmez. Tüm gençlerimizin sorunlarına hep birlikte çözüm üretmek zorundayız" Dünyada üçüncü vaka oldu: Trabzon'da milyonda bir görülen doğum Küflü duşlar ve erzak krizi ABD'yi karıştırdı: Lincoln uçak gemisi eve dönüyor Kediden kuduz geçer mi? Güney Kore lideri Lee, Kuzey Kore ile gerilimi sona erdirmek istediğini söyledi Bir sonraki güneş tutulması 1 yıl sonra gerçekleşecek 340 bin kişiye aynı mektup gidecek UBP Lefke’de seçim çalışmalarına başladı Kıbrıs Türk Üniversite Öğrencileri Kongresi başladı KTTO "Güney'deki alışverişlerin KKTC'ye getirilmesi hizmeti ilanları araştırılmalı" Boğazköy’deki kazada ağır yaralanan 29 yaşındaki genç kurtarılamadı! Hürmüz'deki arz riski Ceyhan'ın küresel petrol merkezi olma potansiyelini güçlendiriyor Filistin'de 20 yıl aradan sonra gerçekleştirilecek genel seçimler için seçmen kayıt süreci başladı Yayıncıların yüzüne bakmadığı roman Netflix'de zirveye yerleşti ABD, Texas'ta meydana gelen kazanın ardından tüm Apache helikopter eğitim uçuşlarını askıya aldı EasyJet'in Fransa'daki kabin çalışanları greve gitti Fransa'da aşırı sıcak ve yangınlar sürerken, Macron'un tatil fotoğrafı siyasetçilerin tepkisini çekti Ünlü hastane, hastalarına ilaçları drone ile ulaştıracak Trump'ın sağ kolu aniden istifa etti: "Hazırlıksız yakalandı, kimseyi bulamıyor" Kudüs'te yaz ortasında alışılmadık yağışlar sele neden oldu Erhürman "Üzülmek yetmez. Tüm gençlerimizin sorunlarına hep birlikte çözüm üretmek zorundayız" Dünyada üçüncü vaka oldu: Trabzon'da milyonda bir görülen doğum Küflü duşlar ve erzak krizi ABD'yi karıştırdı: Lincoln uçak gemisi eve dönüyor Kediden kuduz geçer mi? Güney Kore lideri Lee, Kuzey Kore ile gerilimi sona erdirmek istediğini söyledi Bir sonraki güneş tutulması 1 yıl sonra gerçekleşecek 340 bin kişiye aynı mektup gidecek UBP Lefke’de seçim çalışmalarına başladı Kıbrıs Türk Üniversite Öğrencileri Kongresi başladı KTTO "Güney'deki alışverişlerin KKTC'ye getirilmesi hizmeti ilanları araştırılmalı" Boğazköy’deki kazada ağır yaralanan 29 yaşındaki genç kurtarılamadı! Hürmüz'deki arz riski Ceyhan'ın küresel petrol merkezi olma potansiyelini güçlendiriyor Filistin'de 20 yıl aradan sonra gerçekleştirilecek genel seçimler için seçmen kayıt süreci başladı
Dolar
Euro
Sterlin

Gastroenterolog açıkladı: Kanseri azaltan 3 sağlıklı içecek

Paylaş
Facebook X LinkedIn Google News
Gastroenterolog açıkladı: Kanseri azaltan 3 sağlıklı içecek
Reklam
Sağlıklı bir beslenme biçimi sağlıklı vücudun ve hastalıklardan korunmanın altın anahtarı. Bazı içecekler var ki vücudu korumada çok etkili olabiliyor. Hatta kanser gibi ciddi hastalıkların riskini azaltıyor. Gastroenterolog Dr. Saurabh Sethi, kanser riskini azaltmaya katkı sağlayabilecek 3 özel içeceği açıkladı. Harvard mezunu uzman, sağlıklı bir beslenme rutininin parçası haline gelebilecek bu içeceklerin, vücudu içeriden korumada etkili olabileceğini vurguluyor. İnternette pek çok sağlık önerisi dolaşırken, hangi önerinin bilimsel temellere dayandığını anlamak her zaman kolay olmayabilir. Ancak Dr. Sethi’ye göre, tercih edilen içecekler doğru hazırlandığında, iltihaplanmayı azaltabilir, hücre onarımını destekleyebilir ve bağışıklık sistemini güçlendirebilir. MATCHA ÇAYI Yeşil çay uzun süredir sağlıkla ilişkilendiriliyor, ancak tüm çay yaprağının öğütülmesiyle elde edilen matcha, çok daha yoğun bir EGCG (epigallokateşin gallat) kaynağı sunuyor. Dr. Sethi’ye göre, bu antioksidan bileşen tümörlerin kan akışını azaltarak büyümelerini yavaşlatabilir. Etkisini korumak için matcha çayını çok sıcak değil, hafif ılık suda hazırlamak önem taşıyor. YEŞİL SMOOTHIE Gastroenterolog açıkladı: Kanseri azaltan 3 sağlıklı içecek - 1 Zencefil, ıspanak, kereviz ve salatalıkla hazırlanacak düşük şekerli bir smoothie, vücudu beslemekle kalmıyor, aynı zamanda iltihaplanmayı azaltarak kansere karşı koruyucu mekanizmaları destekleyebiliyor. Zencefildeki gingerol, genlerin kanser oluşumuyla ilişkilendirilen etkisini azaltabilirken, ıspanak, kereviz ve salatalık DNA onarımını ve bağışıklık sistemi sağlığını destekleyen bileşenler sunuyor. ZERDEÇAL Zerdeçal, kurkumin adı verilen aktif bileşiğiyle dikkat çekiyor. Ancak kurkumin tek başına iyi emilmiyor. Karabiberdeki piperinle birlikte tüketildiğinde, emilimi %2000 oranında artıyor. Dr. Sethi, evde hazırlanacak şeker katkısız bir zerdeçal latte’ye bir tutam karabiber ve bir çay kaşığı kadar sağlıklı bir yağ (hindistan cevizi yağı) eklenmesini öneriyor. Böylece kurkuminin tümör oluşumuyla ilişkilendirilen sinyal yollarını bozma potansiyelinden faydalanmak mümkün hale geliyor. “Hiçbir gıda tek başına kanseri önleyemez” diyen Dr. Sethi, bu içeceklerin birer mucize olmadığını ancak iyi bir beslenme ve sağlıklı yaşam tarzı çerçevesinde faydalı olabileceğini vurguluyor.

Benzer haberler

Featured
Yayıncıların yüzüne bakmadığı roman Netflix'de zirveye yerleşti 15 Ağu 2026 21:58 ABD, Texas'ta meydana gelen kazanın ardından tüm Apache helikopter eğitim uçuşlarını askıya aldı 15 Ağu 2026 21:45 EasyJet'in Fransa'daki kabin çalışanları greve gitti 15 Ağu 2026 21:37 Fransa'da aşırı sıcak ve yangınlar sürerken, Macron'un tatil fotoğrafı siyasetçilerin tepkisini çekti 15 Ağu 2026 21:28 Ünlü hastane, hastalarına ilaçları drone ile ulaştıracak 15 Ağu 2026 21:26 Trump'ın sağ kolu aniden istifa etti: "Hazırlıksız yakalandı, kimseyi bulamıyor" 15 Ağu 2026 20:59 Kudüs'te yaz ortasında alışılmadık yağışlar sele neden oldu 15 Ağu 2026 20:38 Erhürman "Üzülmek yetmez. Tüm gençlerimizin sorunlarına hep birlikte çözüm üretmek zorundayız" 15 Ağu 2026 20:05 Dünyada üçüncü vaka oldu: Trabzon'da milyonda bir görülen doğum 15 Ağu 2026 19:54