Fasulye ve ithal çilekler imha edildi!

Voice Kıbrıs Haber
Tarım Dairesi, çilek, fasulye ve biberde limit üstü, domateste de tavsiye dışı bitki koruma ürünü tespit edildiğini açıkladı.
Tarım Dairesi 24-30 Nisan tarihleri arasında ithal ve yerli üretim gıda denetim sonuçlarını açıkladı. Gıda denetimlerinde, 21 ithal 31 yerli ürün numunesi Avrupa Birliği’nde geçerli maksimum kalıntı limitlerine göre Devlet Laboratuvarı’nda değerlendirildi.
Buna göre, 21 ithal üründen 20’si temiz çıktı. SVS Tic. Ltd’ e ait ithal çilekte limit üstü bitki koruma ürünü tespit edildiğinden ürün imha edildi.
Öte yandan 31 yerli üründen 28’i temiz çıkarken, 2 numunede limit üstü, 1 numunede ise tavsiye dışı bitki koruma ürünü belirlendi.
Tatlısu’ da üretilen fasulyede tavsiye dışı bitki koruma ürünü tespit edildiğinden ürün imha edildi.
Mağusa’da üretilen yeşil çarli biberde ve domateste tavsiye edilen bitki koruma ürününün limit üstünde olduğu belirlendi.
Her iki ürünün hasadı bir sonraki laboratuvar analizine kadar durduruldu.
Benzer haberler
Featured
Kurtulmuş “Türkiye garantörlük hakkından asla vazgeçmeyecek”
KTAMS, Hukuk Dairesi’nde grev ve eylem uyarısı yaptı
Bir haftada 51 kaza, 17 yaralı!
Akdeniz'de 4,9 büyüklüğünde deprem!
Denktaş “Et temel tüketim maddesi kapsamına alınmalı ve yüzde sıfır KDV uygulanmalı”
Öztürkler Bakü’de konuştu “Haklarımız daha fazla görmezden gelinemez”
Öztürkler’in Bakü temasları sürüyor
Köpeğe işkence eden 38 yaşındaki şahıs tutuklandı!
KAMUSEN “Sözleşmeli personel iş güvencesi talep ediyor"



