Dünya'yı iyi beslenerek nasıl kurtarabiliriz?
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
Daha sağlıklı beslenme alışkanlıkları edinmek, bir kişinin su tüketimini yüzde 55 oranında azaltabiliyor.
Yeni bir araştırmaya göre vejetaryen olmanın çevreye büyük etkisi var. Ama sadece et tüketimini azaltmak bile yüzde 10'luk bir fayda sağlıyor. Nature Sustainability bilim dergisinde yayımlanan araştırma İngiltere, Fransa ve Almanya'yı kapsıyor. Araştırmacılar, daha sağlıklı yeme alışkanlığının bizim için en değerli doğal kaynaklardan suyun daha az kullanılmasını sağladığını söyledi. Avrupa Komisyonu'nun Ortak Araştırma Merkezi'nde görevli Dr. Davy Vanham "Ana mesaj tercihinize göre etli ya da etsiz (vejetaryen ya da peskateryan) daha sağlıklı yeme alışkanlıkları edinmek. Bu aynı zamanda tükettiğiniz suyu ciddi oranda azaltıyor" dedi.Araştırmada öne çıkan sonuçlar
- Etin de tüketildiği sağlıklı bir beslenme alışkanlığı edinmek su tüketimini yüzde 11-35 azaltıylor.
- Sağlıklı bir peskateryan beslenme (etin yerine balık ve baklagillerin yendiği, hayvansal yağlar yerine bitkisel yağların tüketildiği diyet) su tüketimini yüzde 33-35 azaltıyor.
- Sağlıklı bir vejeteryan beslenme (balık, et ve hayvansal yağların tüketilmediği diyet) su tüketimini yüzde 35-55 düşürüyor.
Benzer haberler
Dünya
JD Vance, İran ile “başarılı nihai anlaşma” için iyi bir temel attıklarını söyledi
Avustralya tarihinin en büyük uyuşturucu operasyonu: Tonlarca kokain ele geçirildi
Aşırı sıcaklar: Avrupa'da birçok ülke alarma geçti
ABD, İran petrolünün satışına geçici olarak izin verdi
Filipinler'de liseye düzenlenen silahlı saldırıda 3 öğrenci öldü
İngiltere Başbakanı Starmer istifa etti
Avustralya tarihinin en büyük uyuşturucu operasyonu: 2,7 ton kokain ele geçirildi
BM'den El Nino uyarısı “Etkileri sert olacak, daha uzağa yayılacak”
İsviçre'deki ABD-İran müzakerelerinin ilk turu tamamlandı



