DSÖ "Corona virüsün bitmesi için yüzde 70 aşılama olmalı"
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) yaptığı açıklamada bazı ülkelerin yoğun bir şekilde ‘güçlendirici’ aşı yapmasını vurgulayarak bu durumun, ülkelerin salgından çıkış yollarını ‘güçlendirmediğini’ belirtti. DSÖ, Covid-19 salgınından çıkış yolunun, tüm ülkelerin yüzde 70 aşılama oranına ulaşması olduğunu söyledi.
MUTASYON İÇİN EN UYGUN ORTAMLAR
Mutasyonun gerçekleşmesindeki en uygun şartların aşırı kalabalık, havalandırılmamış ortamlar ve aşılanmamış kişilerin bulunduğu ortamlar olduğu vurgulanan açıklamada; bir kısmın güçlendirici aşılama yapması yerine tüm dünya nüfusunun yüzde 70’inin aşılanmasının mutasyonu ve salgını sona erdireceği ifade edildi. Asıl zorluğun aşı olmadığı, en zayıf toplumların aşılanması olduğu belirtildi.
AŞI EŞİTLİĞİ ÇAĞRISI
DSÖ’nün ‘aşı eşitliği çağrısının’ yeni yapılmadığı ifade edilerek birçok zengin ülkenin halkına dördüncü bir corona virüs aşısı sunmayı düşündüğü sırada yapıldığı vurgulandı.
Açıklamada; DSÖ Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus’un 25 Aralık’tan önce yaptığı açıklamaya dikkat çekilerek "Kapsamlı Covid güçlendirme aşı programlarının", "Hali hazırda aşılama oranı yüksek olan ülkelere arzı yönlendirip virüsün yayılması ve mutasyona uğraması için daha fazla fırsat vererek" salgını uzatabileceği konusunda uyardığı yinelendi.
DÜNYA NÜFUSUNUN YÜZDE 58.6'SI AŞI OLDU Our World Data sitesinin her gün güncellediği küresel aşı verilerine göre; dünya nüfusunun yüzde 58.6’sı en az bir doz Kovid-19 aşısı oldu. Dünya Bankası verilerine göre düşük gelirli ülkelerde nüfusun ancak yüzde 8.5’i sadece bir doz aşı olurken yüzde 70 aşılama hedefine ulaşan ülke sayısı 14 oldu.
Açıklamada; DSÖ Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus’un 25 Aralık’tan önce yaptığı açıklamaya dikkat çekilerek "Kapsamlı Covid güçlendirme aşı programlarının", "Hali hazırda aşılama oranı yüksek olan ülkelere arzı yönlendirip virüsün yayılması ve mutasyona uğraması için daha fazla fırsat vererek" salgını uzatabileceği konusunda uyardığı yinelendi.
DÜNYA NÜFUSUNUN YÜZDE 58.6'SI AŞI OLDU Our World Data sitesinin her gün güncellediği küresel aşı verilerine göre; dünya nüfusunun yüzde 58.6’sı en az bir doz Kovid-19 aşısı oldu. Dünya Bankası verilerine göre düşük gelirli ülkelerde nüfusun ancak yüzde 8.5’i sadece bir doz aşı olurken yüzde 70 aşılama hedefine ulaşan ülke sayısı 14 oldu.
Benzer haberler
Dünya
Texas'ta arı yüklü TIR devrildi: Milyonlarca bal arısı çevreye yayıldı
Titanic'ten çıkarılan eserleri satma planı ABD hükümetinin engeline takıldı
Romanya'daki 100 hastane siber saldırıyı püskürtmek için kalem kağıda döndü
Gürcistan'da 4.1 büyüklüğünde deprem: Türkiye'de de hissedildi
Avrupa'da acil durum alarmı: Sıcaklıklar 40 dereceyi aşacak
Teknoloji devi Oracle yapay zeka hamlesiyle 21 bin çalışanını işten çıkardı
JD Vance, İran ile “başarılı nihai anlaşma” için iyi bir temel attıklarını söyledi
Avustralya tarihinin en büyük uyuşturucu operasyonu: Tonlarca kokain ele geçirildi
Aşırı sıcaklar: Avrupa'da birçok ülke alarma geçti



