Covid-19'u şiddetli geçirenlerin ölüm riski, sonraki yıl 2'ye katlanıyor
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
ABD'li blim insanları yeni tip corona virüs (Covid-19) hastalığını ağır şekilde atlatanların, sonraki 12 ay boyunca ölüm riskininin 2'ye katlandığını açıkladı. Corona virüsün, bağışıklık sisteminde önemli bir hasara neden olduğunu vurgulayan araştırmacılar, ciddi hastalığa karşı aşılanmanın önemini vurguladı. Bununla birlikte, 65 yaş altındaki kişilerin ölüm riskinin daha fazla olduğu belirtildi.
Diğer taraftan, şiddetli Covid-19 mağdurlarında meydana gelen ölümlerin çoğu, hastalıktan kaynaklanan yaygın komplikasyonlarla bağlantılı değildi. Bu ölümlerin yüzde 80'i, tipik olarak virüsle ilişkili olmayan çok çeşitli nedenlerle meydana geldi.BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNDE GENEL BİR DÜŞÜŞE NEDEN OLUYOR
Çalışmanın yazarlarına göre bu durum, hastaların bağışıklık sistemlerinde onları savunmasız bırakan genel bir düşüş yaşadıklarını gösteriyor.ŞİDDETLİ HASTALIKTAB KORUNMANIN TEMEL YOLU AŞI
Mainous, "Artık Covid-19'un herhangi bir komplikasyona bağlı olarak ölüm riskini artırdığını bildiğimizden, şiddetli Covid-19 vakalarını azaltmak için daha da dikkatli olmamız gerekiyor. Şansını denemek ve hastanede tedaviye gücenmek bu durumu engellemiyor. Bu noktada tavsiyemiz, ağır Covid-19 ataklarını önlemek için aşılama gibi önleyici tedbirlerin kullanılmasıdır” değerlendirmesinde bulundu.Benzer haberler
Dünya
Meloni "Trump ile olan tartışmayı körüklemek niyetinde değilim"
DSÖ açıkladı "Kongo’daki Ebola salgını yayılmaya devam ediyor"
Londra'da aşırı sıcak hava ve yağış raylı ulaşımı felç etti
Trump'tan "İran uygun davranmazsa gerekeni yaparım" uyarısı
Texas'ta arı yüklü TIR devrildi: Milyonlarca bal arısı çevreye yayıldı
Titanic'ten çıkarılan eserleri satma planı ABD hükümetinin engeline takıldı
Romanya'daki 100 hastane siber saldırıyı püskürtmek için kalem kağıda döndü
Gürcistan'da 4.1 büyüklüğünde deprem: Türkiye'de de hissedildi
Avrupa'da acil durum alarmı: Sıcaklıklar 40 dereceyi aşacak



