Kıbrıs Haber
Kıbrıs
English News
Dolar
Euro
Sterlin
SON DAKİKA
İngiltere'den yeni zayıflama hapına onay Kolombiya'daki depremde can kaybı arttı, "Ulusal Afet Durumu" ilan edildi Sterlin 65 TL'ye yaklaştı, Euro 55 TL'yi aştı 3.Zafer Doğan Anı Rallisi’nde kazanan Doğan-Mulla ikilisi Umman açıklarında karaya oturan gemiden sızan petrol 390 kilometrekarelik alana yayıldı Koltuğuna oturmayı reddeden çocuk uçuşu iptal ettirdi Hukuk Komitesi’nde 1 yasa, 2 karar tasarısı görüşüldü Erdoğan "AB'nin gümrük birliği ve vize serbestisi adımları hepimizin menfaatine" Çavuş yangın söndürme çalışmalarını yerinde inceledi Kolombiya'daki şiddetli depremde en az 22 kişi hayatını kaybetti Atan “Sorunların temelinde kötü yönetim anlayışı bulunuyor” Borsa günü yüzde 0,23 değer kazanarak tamamladı Hasipoğlu "Denetimler yüzde 200 artırıldı" Uluslararası Güzelyurt Sanat Buluşması başladı DAÜ Eczacılık Fakültesi’nin üç programına uluslararası akreditasyon İskele'de harup toplama tarihi açıklandı Kolombiya'da 7.4 şiddetinde deprem Almanya, Güney Kıbrıs’ta tutuklu bulunan Alman emlakçının serbest bırakılmasını talep etti Meteoroloji 11-17 tarihlerini kapsana hava tahmin raporunu açıkladı KKTC’de TRT radyo yayınlarının frekansları güncellendi İngiltere'den yeni zayıflama hapına onay Kolombiya'daki depremde can kaybı arttı, "Ulusal Afet Durumu" ilan edildi Sterlin 65 TL'ye yaklaştı, Euro 55 TL'yi aştı 3.Zafer Doğan Anı Rallisi’nde kazanan Doğan-Mulla ikilisi Umman açıklarında karaya oturan gemiden sızan petrol 390 kilometrekarelik alana yayıldı Koltuğuna oturmayı reddeden çocuk uçuşu iptal ettirdi Hukuk Komitesi’nde 1 yasa, 2 karar tasarısı görüşüldü Erdoğan "AB'nin gümrük birliği ve vize serbestisi adımları hepimizin menfaatine" Çavuş yangın söndürme çalışmalarını yerinde inceledi Kolombiya'daki şiddetli depremde en az 22 kişi hayatını kaybetti Atan “Sorunların temelinde kötü yönetim anlayışı bulunuyor” Borsa günü yüzde 0,23 değer kazanarak tamamladı Hasipoğlu "Denetimler yüzde 200 artırıldı" Uluslararası Güzelyurt Sanat Buluşması başladı DAÜ Eczacılık Fakültesi’nin üç programına uluslararası akreditasyon İskele'de harup toplama tarihi açıklandı Kolombiya'da 7.4 şiddetinde deprem Almanya, Güney Kıbrıs’ta tutuklu bulunan Alman emlakçının serbest bırakılmasını talep etti Meteoroloji 11-17 tarihlerini kapsana hava tahmin raporunu açıkladı KKTC’de TRT radyo yayınlarının frekansları güncellendi
Dolar
Euro
Sterlin

Çocuğunuz yemek yemiyorsa alternatif sunmayın!

Paylaş
Facebook X LinkedIn Google News
Çocuğunuz yemek yemiyorsa alternatif sunmayın!

Yakın Doğu Üniversitesi Hastanesi Diyetisyeni Gültaç Dayı Çamır, aile içi iletişimin güçlendiği yemek sırasında, ortamda varsa televizyonun kapalı olması ve çocukların teknolojiden uzak kalmalarının sağlanması gerektiğini belirterek, çocukların rol modellerinin ebeveynleri olduğunu hatırlattı.

Birçok anne-baba, çocuklarının az yemesinden ya da belirli şeyleri yememesinden yakınır. Yakın Doğu Üniversitesi Hastanesi Diyetisyeni Gültaç Dayı Çamır, anne-babaların bu konuda çocuklara rol model olması ve yemek için seçim hakkı tanınması gerektiğini söylüyor. Diyetisyen Gültaç Dayı, akşam yemeği için sebze yaparken “sence ıspanak mı, semizotu mu yapalım” diye sorarak, kendisini daha özel hissetmesini ve kendine olan güveninin artmasına yardımcı olunması gerektiğini belirtti.

Çocuklar evde olan yemeği yemiyorsa alternatif sunulmaması ve çocuğun acıkmasının beklenmesi gerektiğini de söyleyen Diyetisyen Gültaç Dayı, “Ebeveynlerin ‘çocuk aç kalacak’ , ‘o acıksa da söylemez’ düşüncesiyle çocuğun acıkmasına fırsat vermeden sürekli bir şeyler yemesi için uğraşması yapılan en büyük yanlışlardandır. Çocuğunuz yemek yemeği reddediyorsa ısrarcı olmayın. Aç kalmasın diye çocuğunuza başka alternatifler sunmayın. ‘Bu tabaktakilerin hepsi bitecek!’ demeyin. Çocuğunuzun tabağını iyice doldurmayın, aksine küçük porsiyonlar halinde besleyin. Yaşına göre besinlerin dengeli dağılımını sağlayarak tek tip beslenmemesine dikkat edin. Çocuğun neyi, ne zaman, nerede yiyeceğine ebeveyni; ne kadar yiyeceğine ise kendisi karar vermelidir” ifadesini kullandı. Ebeveynlerin çocuklarına rol model olması gerektiğini de söyleyen Gültaç Dayı Çamır, “Meyve yemeyen bir babanın ya da yemek içinden sebzeleri ayıklayan bir annenin bulunduğu bir ailede çocuğun, önüne koyulan her şeyi yiyip bitirmesini beklemek doğru olmaz. Çocukların bu anlamda tercih hakkını kullanabilmesi, özgürlüklerinin kısıtlanmaması gerekir” dedi.

Yemek için ödül vermeyin!

Çocukların sevmediği yiyecekleri ebeveynlerin farklı şekilde hazırlaması gerektiğini söyleyen Diyetisyen Gültaç Dayı Çamır, çocuğun bir yiyeceği yemeyince o anda ısrarcı olunmaması ancak hemen de pes edilmemesi gerektiğini söyledi. Diyetisyen Gültaç Dayı Çamır şöyle devam etti: “Örneğin sevmediği sebzeleri belirli aralıklarla farklı şekillerde hazırlayarak, hoşuna gideceği sunumlarla masaya getirin. Çocuğunuzu yemek yemesi için ödüllendirmeyin. “Yemeğini bitirirsen, sana ödül vereceğim” cümleleri kısa süreli çözüm olsa da, uzun bir süreçte daha büyük problemlere yol açacaktır. Çünkü çocuğunuz, ödüllendirilmeye alışarak yapması zorunlu olan şeyleri de ödül karşılığında yapmak isteyecektir. Çocuğum yemek yemiyor diyerek panikleyen, yiyince ödüllendiren, yemesi için televizyon karşısına oturtan anne babalar çocukların sağlıklı beslenme alışkanlığı edinmesine engel olmaktadır.”

Voice Kıbrıs Haber

Benzer haberler

Sağlık
Nöbetçi eczaneler (10 Ağustos 2026) 10 Ağu 2026 15:51 Yaz sıcaklarında kalp sağlığı için su tüketimi önemli 10 Ağu 2026 13:56 Nöbetçi eczaneler (9 Ağustos 2026) 9 Ağu 2026 09:19 Diş eti kanaması daha büyük bir sağlık sorununun erken habercisi olabilir 8 Ağu 2026 21:58 Nöbetçi eczaneler (8 Ağustos 2026) 8 Ağu 2026 13:01 Nöbetçi eczaneler (7 Ağustos 2026) 7 Ağu 2026 17:24 Nöbetçi eczaneler (6 Ağustos 2026) 6 Ağu 2026 13:48 45-65 yaş arasındaki bu alışkanlıklar bunamadan uzak 13 yıl kazandırabilir 6 Ağu 2026 10:12 Nöbetçi eczaneler (5 Ağustos 2026) 5 Ağu 2026 17:16