Brezilya'da okullarda cep telefonu yasağı onaylandı

Voice Kıbrıs Haber
Brezilya Devlet Başkanı Luiz Inacio Lula da Silva, Kongre'de kabul edilen, ilk ve orta dereceli okullarda cep telefonu kullanımını yasaklayan yasayı onayladı. Yasanın yürürlüğe girmesiyle cep telefonu kullanımı hem dersler hem de teneffüslerde yasaklanacak. Lula da Silva, konuya ilişkin açıklamasında, yasanın "kesinlikle" gerekli olduğunu ve diğer ülkelerde de benzer uygulamaların hayata geçirildiğini belirtti. Göreve başladığı günden bu yana düzenledikleri toplantılarda bakanları ve diğer yetkilileri telefon kullanmamaları konusunda uyardığını ifade eden Lula da Silva, cep telefonlarının dikkat dağınıklığına yol açtığını vurguladı. Cep telefonları gözetim altında kullanılabilecek Yeni düzenlemeye göre, okullarda cep telefonları yalnızca pedagojik amaçlarla ve öğretmenlerin gözetimi altında kullanılabilecek. Locomotiva Enstitüsü ve QuestionPro'nun Ekim 2024'te gerçekleştirdiği bir ankete göre, Brezilyalı ebeveynlerin yüzde 82'si okullarda cep telefonu yasağını destekliyor. Çocuklar ile gençlerin sağlığı ve öğrenimi üzerindeki olumsuz etkileri göz önüne alınarak, Kongre'de yapılan oylama sonucu ilk ve orta dereceli okullarda cep telefonu kullanımının yasaklanmasına yönelik düzenleme 20 Aralık 2024'te kabul edilmişti.
Benzer haberler
Dünya
Almanya'da 40 dereceyi aşması beklenen sıcaklıklar nedeniyle bazı bölgeler için uyarı yayımlandı
Avrupa, son 30 yılda dünya genelinde "en hızlı ısınmanın" yaşandığı bölge oldu
Paris'te aşırı sıcaklar nedeniyle kamusal alanda alkol yasağı başlıyor
Kanada'da yangın söndürme uçağının düşmesi sonucu 3 kişi öldü
Avrupa'da rekor sıcaklıklar can alıyor: Ölü sayısı yüzleri buldu
Havada can pazarı: Yolcular kriz geçiren pilotu koltuğa bağladı
Zelenski'den Rusya'ya karşı 40 günlük operasyon talimatı
Milyonlarca yılın sırrı çözüldü: Dünya’nın ilk kıtalarını asteroitler engellemiş
Tesla’ya bir otopilot davası daha: Texas’taki kazaya çifte soruşturma



