'Artık yeter… Biraz huzur istiyoruz'
Paylaş
Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği açıklama yaparak, "Devlete artan talep hastaların özel hastanelere sevkini artırmakta ancak bu konu ile ilgili olarak da hala daha sürdürülebilir düzenlemeler yapılamamıştır" dedi.
Açıklama şu şekilde; Geçmiş dönemlerde, Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği’nin yaptığı çalışmalar bildiriler ve çalıştaylarda özellikle Genel Sağlık Sigortası Yasası ve Döner Sermaye Yasası gibi bazı yasal çalışmalar eş zamanlı tamamlanmadan sağlıkta ileriye doğru gidilemeyeceği yönündeydi. Mevcut zaman biriminde maalesef hedef haline konulan bu çalışmaların hiç biri murat edinilen noktaya gelmiş değildir. Özel sektöre yapılan yatırımlar neticesinde devlet kurumlarının, hastanelerin alt yapı eksiklikleri daha fazla dikkat çekmektedir. Vatandaş daha düzenli ortamlarda sağlık hizmeti almayı talep etmektedir. Devlete artan talep hastaların özel hastanelere sevkini artırmakta ancak bu konu ile ilgili olarak da hala daha sürdürülebilir düzenlemeler yapılamamıştır. Vatandaş üzerinde olduğu gibi sağlık camiası üzerinde de özellikle son zamanlardaki ekonomik yükün artması ile bir takım geçim sıkıntıları artmaktadır. Özellikle kamu hekimleri son bir yıl içerisinde klinikleri kapatmışlar, birçok yeni düzenlemeler yapılmış, tüzükler hazırlanarak protokoller imzalanmış ve kamudaki deprem bir nebze olsun kontrol altına alınmıştır. Bu gelişmelerden sağlıktaki hiçbir kesim memnun olmamıştır. Hal böyle iken, hastanelerin alt yapılarında ve özellikle özlük haklarında hiçbir ciddi değişiklik yapmadan yeni yeni oturmuş bu dengeler üzerinden yeni açılımlar yapmaya çalışmak, ciddi sorunlara sebep olabilecek potansiyele sahiptir. Hekimlerin kamu hastanelerinde poliklinik yapması sonrası cerrahi müdahaleleri özel hastanelerde yapması gibi bir açılım hem hastaları hem de hekimleri memnun etmeyecek bir açılımdır. Aynı zamanda ciddi spekülasyonlara da gebedir. Bu uygulama kısmen da olsa yakın bir tarihte uygulanmış ancak ne hastaları ne de hekimleri memnun etmiş ve vazgeçilmiştir. Kısmi olarak Sosyal Sigortalar Kurumu’nun özel hekimlere açılacak olması, fikir olarak özel hekimleri memnun etme açısından bir adım olmakla birlikte bunun finansmanının nasıl sağlanacağının netlik kazanması çok önemlidir. Son alınan anayasa mahkemesi kararı kamu hekimlerinin 7/24 çalışabileceği yönündedir. Hiçbir kamu görevlisi angarya çalıştırılamayacağına göre devletin hekimlere hasta bakacağı ortamı sağlaması gerektiğini emretmektedir. Son zamanlarda hastanelerde yapılan alt yapı çalışmalarının devletin özel hastanelerde uyguladığı tüzüklere dahi uymadığı gözlenmektedir. Mevcut durumlarda herhangi bir kayda değer değişiklik yapılmamışken, ülkede geçim şartlarının giderek zorlaştığı bir ortamda hekimlere alt yapısı düzgün olmayan yeterli ve yasal düzenlemeler yapılmamış ortamlarda hasta bakma hakkını tanımak yeni bir dönem olmaktan uzaktır. Ve ciddi problemlere gebedir. Bakanlığın bu konu ile ilgili görüşlerini tekrardan gözden geçirmesini tavsiye ederiz."Benzer haberler
Kıbrıs
İzcan ”Federal birleşik Kıbrıs için kararlı adımlar atınız”
Washington'da Lübnan ve İsrail görüşmelerinde çerçeve anlaşma imzalandı
En son hava durumu tahminleri (27 Haziran 2026)
Savaşan "Güçlü ve sürdürülebilir bir sağlık sistemi için çalışmalar kararlılıkla sürdürülecek"
TDP "Böbrek nakli hastalarının ilaç temininde risk oluşmamalı"
“Yarım Kalan Bir Tuvalden – II” sergisinden elde edilen gelir Çocuk Onkoloji Servisi’ne bağışlandı
Çavuşoğlu "İnsanlık, tarihin en hızlı teknolojik dönüşüm süreçlerinden birini yaşıyor"
Sağlık Hizmetleri Dairesi Yasa Tasarısı Genel Kurul’un gündemine sevk edildi
Taçoy, AKPA’da göçmen ve mültecilerin sağlık hizmetlerine erişimi konusunu gündeme taşıdı

