Araştırma: Çocuklarda saf meyve suyu tüketimine dikkat
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
Kanadalı araştırmacıların yürüttükleri çalışmaya göre, çocuklar için günlük miktarın üzerinde saf meyve suyu tüketiminin, beden kitle indeksinde (BKİ) artışa neden olabileceğini ortaya koydu.
Toronto Üniversitesi Beslenme Bilimleri bölümünden Vasanti Malik ve çalışma arkadaşları, günlük tüketilene ek saf meyve suyu içen çocuklar ve yetişkinlerle ilgili verilerin bulunduğu 42 çalışmayı inceledi.
Araştırmacılar, çalışmaların analizi sonucunda günlük miktarın üzerinde ek saf meyve suyu tüketen çocukların vücut kitle indeksinin 0,03 daha fazla değişime neden olduğunu belirtti.
İnceleme sonucu 11 yaşından küçük çocuklarda fazladan içtikleri yaklaşık her 240 mililitre meyve suyunun, vücut kitle indeksinde daha çok farka yol açtığı gözlemlendi.
Yetişkinlerin şeker ilavesiz saf meyve suyu tüketimiyle kilo artışı arasında da bağlantı olduğunu ortaya koyan araştırmacılar, "Bulgularımız, aşırı kilo ve obeziteyi önlemek için yüzde 100 meyve suyu tüketimini kısıtlamaya yönelik halk sağlığı kılavuzunu destekler nitelikte." ifadesini kullandı.
Araştırma, "Jama Pediatrics" dergisinde yayınlandı.
Benzer haberler
Sağlık
Nöbetçi eczaneler (13 Ağustos 2026)
DSÖ "Ebola salgını tarihin en ölümcülü olma yolunda"
Nöbetçi eczaneler (12 Ağustos 2026)
Ebola salgınında can kaybı 2 bini aştı: Virüs aylarca fark edilmeden yayıldı
Araştırma: Dövme mürekkeplerinde bakteri tehlikesi var
Nöbetçi eczaneler (11 Ağustos 2026)
Nöbetçi eczaneler (10 Ağustos 2026)
Yaz sıcaklarında kalp sağlığı için su tüketimi önemli
Nöbetçi eczaneler (9 Ağustos 2026)


