Apple'a yarım milyar dolar ceza!
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
Apple, 3 uygulamada kullandığı 4 patent nedeniyle VirnetX firmasına 502,6 milyon dolar tazminat ödemeye mahkum oldu.
ABD merkezli teknoloji devi Apple, endüstriyel mülkiyet haklarını ihlal ettiği gerekçesiyle patent şirketi VirnetX'e 502,6 milyon dolar tazminat ödemeye mahkum edildi.
Bloomberg'in haberine göre, Teksas Eyaleti Federal Bölge Mahkemesi Apple Inc. şirketini FaceTime, iMessage ve VPN on Demand uygulamalarında VirnetX'e ait 4 patente ait teknolojiyi izinsiz kullandığı gerekçesiyle şirkete 502,6 milyon dolar tazminat ödemeye mahkum etti.
Apple ile VirnetX arasındaki dava 2010 yılından bu yana devam ediyordu. Şirket, Apple'ı patente konu özgün teknolojileri izinsiz olarak sahiplenmekle suçluyordu. Söz konusu teknolojilerin internette güvenli iletişime olanak sağladığı ifade ediliyordu.
Uzun süre patent dairesi, yerel mahkemeler ve bölge mahkemesi arasında gidip gelen davada, en son jüri Apple'ı 302 milyon dolar tazminat ödemeye mahkum etmiş, mahkeme yargıcı cezayı 439,7 milyon dolara çıkarmıştı. Apple, kararı temyize götürmüştü.
Benzer haberler
Teknoloji
Hyundai robot işinde ilerlemek istiyor
Yapay zekalı tıp dünyasında devrim: 60 saniyede tüm vücut taraması
Trump'ın istediği oldu, Apple anlaştı
Yapay zeka dolandırıcılığı geçen yıl dünyaya 442 milyar dolar kaybettirdi
İtalya Rekabet Kurumu, Apple'ın "iCloud" hizmetlerine ilişkin soruşturma başlattı
New York'tan çocuklara yapay zeka yasağı: İhlal başına 25 bin dolar ceza
Yapay zekada soğuk savaş: ABD, Anthropic’e yabancı engeli getirdi
Patlayan roket için kritik karar
Apple, yeni Siri yapay zekasını tanıttı



