2 gün dışarda çalışmak yasaklandı

Voice Kıbrıs Haber
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, yarın ve cuma günü 12:00 ile 16:00 arasında dışarıda, açıkta (güneş altında) çalışma yapılmasını yasakladı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, KKTC Meteoroloji Dairesi'nin hava sıcaklıklarının mevsim normalleri üzerinde seyredeceği tahminlerini göz önünde bulundurarak sürekli olarak dışarda güneş altında çalışan işçilerin korunabilmesi amacıyla yeni bir karar daha aldı. Bakanlıktan verilen bilgiye göre, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İş Sağlığı Güvenliği Yasa ve Tüzükleri kapsamında, yükselen hava sıcaklığı altında dışarıda çalışma tehlikesini dikkate alarak, yarın ve cuma günü, sürekli olarak dışarda güneş altında çalışan işçilerin korunabilmesi amacıyla, 22/1992 Sayılı İş Yasası’nın 36. Maddesi’nin Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı' na verdiği yetkiye dayanarak; saat 12:00 ile 16:00 arasında dışarıda, açıkta (güneş altında) çalışma yapılmasını yasakladı. Meskun mahal dışında yapılacak olan Tarım ve İnşaat sektörü için işe başlama saatleri, işverenler tarafından belirlenebilir; erken işe başlama kapsamında inşaat işinin bulunduğu yere agrega, hazır beton, diğer inşaat malzemesi ve iş makinesi taşınması için erken işe başlama saati kapsamında uygulama yapılabilir.
Benzer haberler
Featured
Avrupa'da can alan sıcakların nedeni belli oldu"Soğuk leke" her şeyi değiştirdi
Rusya, 2036'ya kadar Ay'da nükleer enerji santrali kurmayı planlıyor
Dolar, yen karşısında 40 yılın en yüksek seviyesini gördü!
Hollanda'da sıcak hava dalgası sebebiyle 8 bölgede "kırmızı kod" uyarısı verildi
Savaşan "Güçlü ve sürdürülebilir bir sağlık sistemi için çalışmalar kararlılıkla sürdürülecek"
Döviz piyasalarında günün son rakamları (26 Haziran 2026)
Pekin'in en yüksek gökdelenine küçük uçak çarptı
TDP "Böbrek nakli hastalarının ilaç temininde risk oluşmamalı"
“Yarım Kalan Bir Tuvalden – II” sergisinden elde edilen gelir Çocuk Onkoloji Servisi’ne bağışlandı



